Kroggäst blev lurad att supa ihjäl sig

Hejsan alla glada gigolos!



Jag inser att nittiosju procent av mina besökare har sökt sig hit för att de på carstenjancker.blogg.se fått intrycket av att det finns en svensk VM-trupp (med eller utan den stilige Frank Rost? Ja, det lär framtiden utvisa) här att hämta. Detta stämmer emellertid inte, tug.blogg.se:s VM-special dröjer ytterligare ett tag. Some of us has to work.


Eller ja, jobb och jobb. Vi har i alla fall haft en övning som går ut på att jobba. Vi har gjort en dagstidning. It killed. De två senaste dygnen har jag skrivit två artiklar om GIF Sundsvall, inför-artiklar till ishockeymatchen Sundsvall-Skellefteå och bandymatchen Selånger-Kalix, en krönika om Valeri Krykov, en krönika om bland annat Chevy Chase, skrivit referat från Sundsvall Dragons-Sallén och efterföljande presskonferens, en artikel om Håkan Hellström och recenserat Håkan Hellströms nya singel (betyg: 3 av 5 samt Ackermans debutalbum (2 av 5). Följande personer har jag pratat i telefon med: Urban Hagblom (GIF Sundsvalls Masken), Robert Laul (Sportbladets Olof Lundh), Chris Härenstam (die altmeister på SVT), Olof Lundh (Expressens Robert Laul), Peo Larsson (Skellefteås Masken) och Stefan Lindqvist (Sundsvall Hockeys tränare, troligtvis blåvitt-Linkan, men den norrländska accenten gjorde mig lite osäker). Så just nu är jag uttömd som människa och vill helst inte göra så mycket mer än att titta på TV med Homer. Can't you see I'm burned out?


Eller för att citera ovannämnda Urban Hagblom: "Nu räknar jag väl i och för sig inte Gävle till Norrland."




Puss!


/Patrick Amoah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0