In a way I feel like I'm getting a new couch too

Hej igen! 

Följande artikel i Expressen kunde jag inte undgå att skratta lite åt.  

Ett litet utdrag: "Tone Bekkestad har utsatts för falska sexberättelser på nätet. På en sajt beskriver en grov och påhittad porrnovell hur den populära TV4-profilen har samlag med flera män. När hon läser vad som står på sidan blir hon mycket upprörd: - Oj då. Självklart är inte det här något roligt."

Här följer några punkter som i synnerhet får mig att skratta åt artikeln: 


·                    Vem, som är "mycket upprörd", väljer orden "oj då" som sin spontana reaktion? Blir man så snäll i mun i Norge, Jenny?

·                    Om man nu är så pass sodom&gomorransk att man inte finner något jobbigt eller märkligt i att sitta och knåpa ihop porrnoveller, borde man inte då kunna komma på ett mer spännande objekt än meteorolog-Tone? Fast det är klart, det kanske ligger mer än man anar i det där med svenskars påstådda fascination för väderprat.

·                    Det är roligt att skribenten känner sig tvingad att poängtera att novellen är "påhittad".

·                    Vad tänker man när man läser erotiska äventyr med sig själv i huvudrollen? Jag skulle nog huvudsakligen skratta.

·                    Tone fick, uppenbarligen, lov att läsa novellen under intervjuns gång. Den givna följden på förra frågan blir därförledes: Vad tänker man när man läser erotiska äventyr med sig själv i huvudrollen, samtidigt som en journalist (från Expressen) tittar på? Jag skulle nog huvudsakligen skratta väldigt mycket.

·                    Och nu kommer vi till den verkliga brainern och det kanske roligaste av allt. Hur nådde denna nyhet egentligen redaktionen? Vilken märklig karaktär är det som känner sig så trygg med sitt porrsurfande att hon eller han (eller den eller det) känner sig manad att för ett ögonblick stänga igen gylfen och ringa tidningen? Var det journalisten som själv hittade novellen? Var det kanske rent av Tone som gjorde det? Eller kan det ha varit så (och detta är vad jag hoppas) att det något oväntat, men ändå fullständigt logiskt, är meteorolog-Anders från TV4 (med de illasittande brallorna, som är femton år äldre än han själv vill inse) som ligger bakom detta? Är det till och med så att det är han som skrivit novellen? Tja, varför inte?  



Slutligen, för att fortsätta på det medieankdammsvirtanenläseromsinakamrateritidningen-ochnamedropparomdetinslagna spåret, kan jag bara i all hast konstatera att jag inte är så lite avundsjuk på min gamle seniorredaktör Jocke som i dagens Aftonbladet står med armen om den ljuvliga Lily Allen. Själv får jag väl nöja mig med att han en gång i tiden fann mina skivrecensioner som "skitbra".  


PUSS! 

/Malik Fathi





Fotnoter about hard facts  


Expressen  -  Både Daniel Kreutzer och Robert Aschberg vet vad man säger om Expressen

Tone Bekkestad  -  Ett av sommarens märkligaste kändisfenomen. 

Samlag med flera män  -  Vadå? Får man inte ha lite kul?, som man brukar säga på färjor som går till Finland. 

Jenny  -  Oslos vackraste flicka. 

Sodom och Gomorra  -  Bibelns svar på Kos och Aiya Napa. 

Meteorolog-Anders  -  Av Jonas K en gång utsedd till den givna kandidaten till att spela Newman i en svensk version av Seinfeld. 

Jocke  -  Heter Persson i efternamn, vilket är roligt eftersom det innebär att han tidigare varit Sveriges försvarsframtid, samt en bisarr hockeymålvakt som med jämna mellanrum får sparken av Leif Boork. 

Aftonbladet  -  Har skrivit världshistoriens ALLRA roligaste artikel. Alla måste läsa.

Lily Allen  -  Är hon inte lite lik Elly? 

Mina skivrecensioner  -  Ackermans fick 2 av 5. Håkan Hellström fick 3.

Kommentarer
Postat av: elly allen

Det känns ju lite dumt att jag skrev en massa kommentarer till dig på Msn istället, men vi kan väl säga att det var för att jag inte ville att någon annan än Du skulle se dem...
Efter att ha sett bilden är det väl bara att tacka och ta emot för komplimangen (om det är hon eller jag som ska tacka har jag dock inte kommit på än), men jag måste erkänna att "Lily Allen" lät som en åttioårig kär gammal skådis...
Kyss

2006-08-24 @ 23:23:32
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: elly igen

... för övrigt så röker ju inte jag så mycket, och ofta, gräs att jag behöver skära ner på användandet när jag blir känd. kyss igen

2006-08-24 @ 23:38:56
Postat av: ... igen...

Stirrigheten är ett kapitel för sig och tar minst en kvart att förklara i tal, dvs säkert det dubbla i skrift. Varpå jag skulle få skrivkramp. Så vi lämnar det åt senare diskussioner.
Angående kommentarer på uteblivan vinster i såväl "Spank the monkey" och "Mummel" skyller jag på hänsyn. Av hänsyn för dig förlorade jag så att Björn slapp göra dig besviken. Sen är jag väl inte så jävla taktisk heller.....

2006-08-24 @ 23:55:33
Postat av: and again and again and again (elly)...

Du borde nog skriva ännu ett inlägg idag, Oskis, så att jag kan skriva kommentarer där istället. Det här har ju inget alls med det här inlägget att göra.
Mognare än dig har jag, som vi alla vet, alltid varit. Men det beror inte på att jag använder annorlunda uttryck än dig, och det är inte heller därför jag använder dessa uttryck. Jag brukar helt enkelt bara svänga mig med "fränt", "fräsigt", etc för att jag tycker att det är hippt (!). Givetvis uttalas det i min mun "frrrääsit" respektive "frrräänt". Erkänn att det bara tänder dig ytterligare...

2006-08-25 @ 00:06:22
URL: http://www.iloveyou.com
Postat av: elly

Ja, vi kanske skulle lägga energi på våra bloggar som fler än du och jag kan ha glädje av istället för att bara skriva till varandra?! Du borde försöka ladda ner Hanne Hukkelbergs "A cheaters armour" och sedan skicka den till mig, för jag hittar den inte. Puss

2006-08-25 @ 12:34:32
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: elly

det börjar kännas lite tjatigt att få lov att kommentera i det här inlägget nu, oskar. skriv nytt!
filmen finns här i linneas filmhylla, men tack för erbjudandet. om jag nu blir så full som du befarar (?) så vore det väl ett under om jag ens kom upp i hoppbacken. tycker du inte?! puss

2006-09-02 @ 00:23:19
URL: http://detvetdu.nu
Postat av: Greta the great

· Det är roligt att skribenten känner sig tvingad att poängtera att novellen är "påhittad".

hahahaha

2006-09-03 @ 14:03:11
URL: http://gretasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0