Where I come to play with my toys

Hej igen!

Trogna tug.blogg.se-läsare vet eventuellt om att jag så sent som i våras bodde i Brighton. Vid ett tillfälle stod jag då på bokhandeln Borders och bläddrade i böcker vid samma architecturehylla som Nick Hornby.

Få gånger känner man sig så långt ifrån att hänga med Nick Hornby som när man i Leksand besöker Lucky, för att sedan trycka i sig en svindyr hamburgare på Sibylla.

Jag tänkte mest säga det.


PUSS!

/Jürgen Sparwasser





Fotnoter about hard facts


Brighton  -  Englands tillväxtkommun 1998.

Borders  -  They're selling coffee, bran muffins.. you're surrounded by reading material. It's entrapment!, som George Costanza brukar kommentera situationen.

Architecture  -  Vad jag gjorde vid arktitekturhyllan är faktiskt inte fullt så oklart som man kan tro. Jag läste om New York. Jag gillar New York.

Nick Hornby  -  Har gett den tvärrandiga T-shirten ett ansikte. Ibland skriver han böcker också.

Leksand  -  Dalarnas Götene.

Lucky  -  Ett talande skräckexempel för vad som kan hända med för lite konkurrens och den dekadens det kan skapa. Men alla imperier brukar falla, sägs det. Förhoppningsvis gäller det inte bara i Spanien, utan också inom Leksands nattliv.

Sibylla  -  Decos, Matadorens och Magnus Österbys hemvist.

Kommentarer
Postat av: fanny

jag sålde popcorn till sångaren i the cure häromdagen. hoppsan.

2006-08-20 @ 19:16:11
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: fanny

hah! jag kan kommentera!

2006-08-20 @ 19:16:34
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: jens

sibylla har ju faktiskt ett sjukt gott green-meal som jag saknar ganska ofta här i oslo, det är dåligt med gröna mål här. det är lite jobbigt.nu blev jag lite hungrig igen. dags att du börjar laga mat till mig nu som du lovat

2006-08-20 @ 21:55:40
Postat av: martina

tänk att du bjöd mig på en sådan svindyr hamburgare. du e snel du.

2006-08-21 @ 17:38:54
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: elly

moget att skriva anti-inlägg om lucky när du klockan tre på natten precis kommit hem därifrån utan att ha fått dig något nyp. det kallas att vara bitter, min vän. men vi älskar dig ändå. kyss

2006-08-22 @ 08:58:08
Postat av: Y.P. Lee

Haha, snyggt Elly. Det är HELT riktigt.

2006-08-24 @ 00:27:23
URL: http://audereestfacere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0