You know, Smithers, I think I will donate a million dollars to the orphanage... when pigs fly!

Hej igen!

I en, i vissa kretsar, legendarisk Sommarlov Med Björn-anteckning skräder min gode kamrat (Björn, alltså) inte med orden för hur traumatiskt det är att besöka frisören. Han har givetvis helt rätt.

Att till att börja med färdas mellan hemmet och frisersalong med nytvättat och (uppenbarligen) för långt hår är inget någon med någon som helst självaktning ska behöva stå ut med. Man känner sig som Niles Crane iklädd Göran Greiders kläder ungefär.

Att se sina surt ihopsamlade lockar plötsligt ligga på den särk man bär, samtidigt som man i spegeln ser en femåring växa fram är inte speciellt karnevalartat det heller. När man sedan drar den halsbrytande felaktiga slutsatsen att frisörskan efter åtta års tid lärt sig att man föredrar att spara polisongerna, och hon således fullständigt ohotat tillåts ruinera hela ens framtid genom att klippa av dem, ja, då är det en sådan situation där en 21-årig kille som heter Oskar helst av allt vill skrika högt för att sedan börja gråta.

Men, vad fan, det blev rätt bra ändå, och med tanke på att jag innan klippningen såg ut som Harry i Dumb & Dumber så antar jag att jag ska vara ganska nöjd after all. Och min kära mor verkar väldigt glad över att ha "fått en ny son!!".


PUSS!

/Andreas Ottl





Fotnoter about hard facts


Sommarlov Med Björn  -  Får ses som Dokendosas svar på den mytiska Filip&Fredrik-serien Öppna Dagar.


Björn  -  Mycket bättre än Preembjörnen.

Niles Crane  -  Ligger med jämna mellanrum med Jerry Seinfelds och John F Kennedy Jrs ex-flickvän Marla "The Virgin" Penny.

Göran Greider  -  Har gett gråa, uttvättade T-shirts med uttänjda kragar ett ansikte.

En 21-årig kille som heter Oskar  -  Jag trivdes betydligt bättre med att vara 20.

Harry i Dumb & Dumber  -  One pathetic loser, no offence.

Dumb & Dumber  -  - So why are you going the airport? Flying somewhere?

Kommentarer
Postat av: jenny

det var alldeles för länge sedan jag såg dumb and dumber, den filmen är sannerligen genialisk. massa folk som blivit skjutna här i oslo kväll, livsfarligt.

2006-08-20 @ 22:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0