Panic on the streets of Leksand

Igår åkte jag buss, flygplan och bil. Nu är jag i Leksand. Att komma från ett vårsoligt Brighton, via ett ännu mer vårsoligt London som var så vackert att jag nästan fick något religiöst i blicken, till ett Leksand med åtta kilo snö, minusgrader och inte en sol så långt ögat kan nå, känns ju till synes ologiskt, men skenet kan bedra, som man säger.

När man ägnar en stor del av en dag åt att resa är iPoden en viktig kamrat. Det får oss, mycket sökt, in på nästa stycke av detta blogginlägg, som jag valt kalla "Panic on the streets of Leksand" vagt baserat på en låt av Tom Cruise och Nicole Kidman. Som en fristående fortsättning på föregående inläggs "säga mycket om en person"-tema tänkte jag nu redovisa vilket låtar som ligger på "25 mest spelade" på podden:

  • Badlands  -  Bruce Springsteen
  • Burning Love  -  Elvis Presley
  • (Argument with David Rawlings Concerning Morrissey)  -  Ryan Adams
  • Revolution  -  The Beatles
  • The Ballad of John and Yoko  -  The Beatles
  • Pretty Belinda  -  Fille and the Fittpippers
  • Rain  -  The Beatles
  • Thirteen  -  Big Star
  • To Be Young (Is To Be Sad, Is To Be High)  -  Ryan Adams
  • Subterranean Homesick Blues  -  Bob Dylan
  • Come On Eileen  -  Dexys Midnight Runners
  • 13  -  Håkan Hellström
  • I Miss You  -  Marit Bergman
  • Last Word  -  Marit Bergman feat. Moneybrother
  • Burned  -  Neil Young
  • Panic  -  The Smiths
  • Teenage Kicks  -  The Undertones
  • When the Ship Comes In  -  Bob Dylan
  • The Fallen  -  Franz Ferdinand
  • Town Called Malice  -  The Jam
  • First of the Gang To Die  -  Morrissey
  • Return of the Grevious Angel  -  Gram Parsons
  • Desolation Row  -  Bob Dylan
  • Uppsnärjd I Det Blå  -  Håkan Hellström
  • You’re With Me  -  Marit Bergman
Nåväl. Något har ni säkert lärt er av det här.


PUSS!

/Pontus Kåmark






Fotnoter about hard facts


Få något religiöst i blicken  -  Hommage à Karl-Bertil Jonssons ömma moder.

Mycket sökt  -  Hommage à den lurige Wiking.

Tom Cruise och Nicole Kidman  -  Also known as Elly Holén och Jenny Daniels.

Bruce Springsteen  -  Gift med Nicole Kidman.

Bob Dylan  -  Den femte beatlen.

Den femte beatlen  -  Hommage à Apu Nahasapeemapetilon.

Pontus Kåmark  -  Förvisso inte tysk, men han har helt enkelt nämnts lite för sällan på sistone, och då har jag ändå känt honom sen han var två, tror jag, d.v.s. jag har sett honom på nära håll två gånger.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är ju så fånig lilla vän.

2006-02-16 @ 18:48:02
Postat av: Sofie nordquist

Hej!

jag heter Sofie och går andra året på Medieprogramet och undrar och det är någon som vet var jag skulle kunna göra min APU? tacksam för alla svar.. (kanske lite fel att fråga på denna sida, inte vet jag :D )
MVH/Sofie

2006-09-03 @ 14:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0