The Serenity Now

Jag tycker att det är väldigt intressant, när man har haft sig en föreställning om någonting, och så visar det sig att den stämmer till punkt och pricka. En stor del av min vänskapskrets tycker att hela principen med Trinidad & Tobago is the biggest suckerdeal in history, själv undslapp jag senast när året precis var nytt, att jag aldrig riktigt kommer köpa grejen med att Brasiliens huvudstad är - Brasília! Det är ju som att ha konstgräs i - Borås! It’s not even a real country anyway! Välj Rio de Janeiro eller Sao Paolo, and just stick with it. Brasília är bara på låtsas, som alver, Stefan Ketola och eskimåer. Dessa tankar har jag desperat försökt slå in i min omvärld ett tag nu. Nu har jag äntligen fått bekräftelse. Jag nämnde tidigare i bloggen att jag läste Paulo Coelhos “Veronika bestämmer sig för att dö" (fantastisk bok, för övrigt). I denna finns följande stycke att hämta: “Brasília - den där huvudstaden långt från havet, byggd bara för att härbärgera politiker, byråkrater, diplomater och alla deras barn, som inte visste vad de skulle där att göra.” That’s almost eighty, tycker jag.
 
För övrigt har Tesco-oskulden gått hem och lagt sig för den här gången. Dock inte på Tesco i Hove, utan i Portslade änna. Det finns alltid något spännande att vänta på vid Englands sydkust.
 
För att ta itu med de lite sorligare delarna av livet så har världens bästa hobbybutik ”Non-Stop Party Shop” slagit igen. Skylten sitter kvar, men butiken är tom och släckt. "Fan att det kommer upp sån här skit. Det är inte bra. Man lider lite när det här händer. Det är tråkigt." som man säger i Götene. I brun mockajacka. Eventuellt så tar jag med mig Eric, Donna och Kelso på en nattlig exkursion och stjäl skylten.

I lördags hade några A-kursare inflyttningsfest. Tyvärr kallas inte stället Klostret. Men potentialen finns tvivelsutan där. Det var försvinnande få B-kursare på plats och intresset för Nobby Stiles verkar allmänt vara sådär i Brighton i år, så man kunde ju undra vad man skulle prata om. Snabba båtar? Prins Bertils morbida boulefetisch? Men det gick bra ändå. En kille som går på A-kursen som heter (Young)David ser ut ungefär som Marcus som jag gick med förra svängen här, pratar också skånska och är faktiskt ännu trevligare. Han kanske kan bli min protogé. Jag får se till att han inte lär känna John Lennon, börjar få smak för att hänga på tuffa nattklubbar och för att handla fina fiskmönstrade kostymer.

 
See you in Tokyo, bitch!


PUSS!

/Patrick Owomoyela






Fotnoter about hard facts


Jag tycker att det är väldigt intressant, när man har haft sig en föreställning om någonting, och så visar det sig att den stämmer till punkt och pricka.  -  Hommage à Fredrik Lindström och schweiziska fruar som färgmatchar soffkuddar.

Borås!  -  Hommage à Henrik  "Henke" Larsson.

It’s not even a real country anyway!  -  Det är däremot Kanada.

Stefan Ketola  -  Mediekille.

Eskimåer  -  Hommage à Homer Simpson avd. Give peace a chance.

That’s almost eighty  -  Hommage à Jay Scott Greenspan.

Tesco  -  "Who gives a damn about the profits of Tesco?" frågar sig Franz Ferdinand (nej, ingen i bandet heter så). Det är lite kul.

Non-Stop Party Shop  -  East Sussex svar på Panduro Hobby.

"Fan att det kommer upp sån här skit. Det är inte bra. Man lider lite när det här händer. Det är tråkigt."  -  Hommage à IFK Göteborg.

Götene  -  Hommage à Snowflake.

I brun mockajacka  -  Hommage à Glenn Hysén.

Skylten  -  Hommage à Sandra.

Tvivelsutan  -  Hommage à Simon Bank.

Nobby Stiles  -  Den lille killen som sparkade så hårt.

Snabba båtar? Prins Bertils morbida boulefetisch?  -  Hommage à Kungen och Tito.

Protogé  -  Hommage à Björn Arrias.

John Lennon  -  Sjöng "Give peace a chance" tillsammans med sin fru.

Lär känna John Lennon, börja få smak för att hänga på tuffa nattklubbar och för att handla fina fiskmönstrade kostymer  -  Hommage à Bob Dylan som tycker att Uffe ska börja supa igen.

See you in Tokyo, bitch!  -  Hommage à Yngwie Malmsteen.

Kommentarer
Postat av: Kim Källström

Egentligen kommer jag från Partille.. men jag spelare i Rennes.. och det går inte så bra för oss.

2006-01-30 @ 19:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0