there's something wrong with me, i'm a cuckoo

jag gästbloggar. my first, ganska trevligt att göra det på denna bloggen som jag gillar ganska mycket, den har fått mig att fnissa till mer än fem gånger.

kan tipsa om en fin radiokanal,  www.radio-indie-pop.com mycket bra skräp där. sedan kan jag inte komma över anna zetterdahls kommentar om anders sundell på lunarstorm "mullig men sensuell", det är väldigt, väldigt roligt. lunarkommentarer kan vara mycket roliga, jag uppskattar kommentarer om mig som "Jööööna!", jag menar vem kallar mig för jöne längre? haha, jöniga jöne, jag måste varit ett ganska jobbigt barn.

sedan känns det märkligt att jag inte ska jobba på edshult i sommar efter fyra års slit där, oskar ska det däremot, han får ta över min roll som "fantastisk omhändertagande och duktig". jag hoppas att han slipper se alltför mycket blod, det gjorde alltid mig svimfärdig när man var tvungen att trycka handen mot feta sår i bakhuvuden som pumpade ut blod. men jag tror att det kan bli en väldigt trevlig sommar, en tripp till london börjar övervägas, susanna har en kompis som ska vara husvakt. även ett bra tillfälle att träffa slåimagen-killen och överväga om han är bra resmaterial. och ja, det är otroligt dåligt av mig att börja överväga en england-tripp nu när varken björn eller oskar kommer att vara där. dålig stil jenny, dålig stil.

några rader om norrmän, de är druckna, de är glada, de har ganska långt hår många av dem. sedan finns det en del som verkar ha så stora hjärtan att man inte fattar hur saker som lever och lungor ens får plats. norge är ett bra land, jag tycker att fler människor från leksand borde komma hit. vi har johan zetterström, som ju faktiskt är vansinnigt rödhårig, vi har jocke nurminen som alltsom oftast är otroligt berusad, vi har björn kajs som egentligen är lite utav av en tönt, minns en gång jag kikade igenom musiken hans och ord som patetiskt började röra sig bland de förvirrade tankarna. det håller inte på långa vägar, egentligen umgås man ju bara med folk från växjö och andra fåniga ställen bara för att man är tvungen. jag börjar bli trött på att bli hånad för dalmålet om kryper sig fram ibland. folk härmas och fnissar till och säger: "ja, men det är ju så gulligt". gulligt, my ass.

jag är i en belle and sebastian-period. så vi avslutar.

There’s something in my eye a little midge so beguiling
Sacrificed his life to bring us both eye to eye
I heard the Eskimos remove obstructions with tongues, dear
You missed my eye, I wonder why, I didn’t complain
You missed my eye, I wonder why, please do it again


vackrare blir det inte! inte! inte idag i alla fall, så jag tycker att alla ska göra sig själv en tjänst och lyssna på another sunny day.

/fredriks syster



 
fotnoter about hard facts


anna zetterdahl - en gammal klasskamrat som man kanske aldrig riktigt fick grepp om. var hon ond?

anders sundell - märklig men trevlig.

jöne - mina farbröder kallade mig det, sedan kom det även ut på skolan i låg- och mellanstadiet. kallades även för hönset (jag kacklade fan inte) och bertil en period.

"fantastiskt omhändertagande och duktig" - jo, jag var populär på edshult, tror aldrig oskar kommer upp på min nivå.

susanna - en god arbetskamrat.

patetiskt - det är patetiskt när man hittar en enda (en enda!) bra låt bland tusentals, det var strokes - soma

dalmål - det känns fånigt att vara stolt över det när det bara låter löjligt.

eskimos - fick höra i förrgår att människor som är födda på vintern ofta är tjockare än människor som är födda på sommaren. inte för att eskimos alla är födda på vintern, men när det är kallt. började fundera, och ja, det stämmer nog.

fredriks syster - även känd som danilsjöne.

Kommentarer
Postat av: jennypenny

kändes lite fånigt såhär att kommentera på mitt eget inlägg upptäckte jag just, men vad fan. oskar, trots den gränslösa kärleken, som jag självklart uppskattar väldigt mycket, så har jag inga fyrsiffriga belopp att ge dig. tyvärr. jag har eventuellt ett gäng kronor som du kan få köpa en glass för, men mer än så blir det inte. tack så mycket för blogginlägget, trevligt trevligt. hoppas du lyssnar på beulah nu. "Just because he loves you too, he wouldn't ever take a bullet for you. Don't believe a word he says. He wouldn't ever cut his heart out for you." så hemskt bra. hmm. snart är det midsommar och leksand. ska bli ganska roligt det. puss på dig

2006-06-05 @ 15:50:22
Postat av: heléne

nu vågar jag kommentera även här, för att det var jenny som skrev. tss.
hahahaha. mullig men sensuell! det var något av det roligaste jag har hört. Du håller stilen på denna blogg Jöööööna, fnissfaktorn är bibehållen.

2006-06-05 @ 22:50:12
Postat av: Anonym

Anders Sundell är ett praktpucko!!

2007-03-28 @ 11:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0