Den här gangstern känner jag igen!

Hej igen!

Dagens ämne nummer ett är Kim Källström.

I en intervju på Sportbladets web-TV efter landskampen mot Finland säger Kalle Anka-Kim bland annat:
- Det var väldigt roligt att spela. Det var någon vecka sedan man spelade nu, så det fanns mycket energi i kroppen.


I en fotbollsvärld där storspelarna spelar, lågt räknat, tretusen matcher per säsong, varav hälften med åtminstone sprucken bröstkorg, och följdaktligen är konstant utbrända, är det otroligt härligt med spelare som tycker det är så jäkla kul med fotboll att "någon vecka" är ett alldeles för långt matchuppehåll. Källström har i en tidigare intervju angående hans fritidssysselsättning berättat att "för att det inte ska bli för mycket fotboll" brukar han tvinga sig själv att spela golf någon gång i veckan. Detta är ett fotbollsintresse som får Benny Guldfot att framstå som en blekare version av Lotta Mossberg. Med spelare som Kim (som jag en gång såg spela match på Siljansvallen, av alla ställen) kan Sverige omöjligt misslyckas i VM. Det ska bli intressant, det är kul, det kan bli väldigt ROLIGT framöver här ska du se, som en lång kille en gång formulerade det.


Dagens ämne nummer två är... Kim Källström!

Om man går in på Olympique Lyons hemsida fylls ens skärm omedelbart av en större version av denna bild:


Lyon

Bilden roar och glädjer mig på många sätt.

1. Det ÄR, rent generellt, alltid roligt när ett av världens bästa fotbollslag lägger ut en himmelens massa pengar för svenska landslagsspelare.

2. Det ÄR roligt när en av Europas största fotbollsklubbar frontar sin hemsida med en svensk landslagsspelare, på samma sätt som det ÄR roligt när tyska fotbollsspelare frontar sina hemsidor med bilder på Seb "Zeb Macahan" Larsson.

3.  Det ÄR roligt när en av Europas största fotbollsklubbar frontar sin hemsida med någon som inte bara är svensk landslagsspelare, utan dessutom också kommer från Partille (men han har också spelat i Häcken, Djurgården, och nu senast i Frankrike, i Rennes).

4. Det ÄR roligt när en av Europas största fotbollsklubbar inte bara frontar sin hemsida med någon som inte bara är svensk landslagsspelare (utan också kommer från Partille), utan dessutom frontar sidan med bland annat en bild på enbart spelarens ögon och frisyr.

5. Det ÄR roligt att blogga om fotboll, eftersom ungefär sextiofem procent av min läsarkrets ger mig stryk för det.

6. Det ÄR roligt att Kim Källström inom snar framtid kommer vara världens bäste fotbollsspelare. Med spelare som Kim kan Sverige omöjligen misslyckas i EM 2008. Det ska bli intressant, det är kul, det kan bli väldigt ROLIGT framöver här ska du se, som en lång kille (med fallenhet för portvin) en gång ska ha uttryck det.


PUSS!

/Jonny Otten





Fotnoter about hard facts


Kim Källström  -  Ok, tänk om han sitter här och säger att man borde ge honom chansen och så får han den och spelar någon jävla Kalle Anka-fotboll, då får han ju tillbaka allt i näsan.

Sportbladet  -  Där jobbar Simon Bank. Han känner Rebecca Bank. Det gör jag också.

Finland  -  Ett land, öster om Sverige.

Benny Guldfot  -  I veckans avsnitt: Det är bara två dagar kvar till den stora cupfinalen - och Bennys skor är borta! Hur ska det gå? 

Siljansvallen  -  Dalarnas San Siro.

Kim Källström, del två  -  Kan, till skillnad från Andreas Isaksson som är mer tillbakadragen, tala med en vägg. Det skulle inte vara några problem. De skulle förstå varandra rätt bra. Jag har läst det i Sportmagasinet.

Seb Larsson  -  Arsenals svar på Kennet Andersson.

Partille  -  Nästan lika kul som Götene.

(Men han har också spelat i Häcken, Djurgården, och nu senast i Frankrike, i Rennes)  -  Hommage à P3 och Glenn Hysén som fastställer vem som leder.

Vem som leder  -  De e la du som leder, va?

Jonny Otten  -  Var inte han med i Sex Pistols? Var de tyskar? Och landslagsspelare i fotboll?

Kommentarer
Postat av: jenny

jag döööör av tristess.

2006-05-28 @ 19:07:47
Postat av: jenny

hoppsan, jag tror jag dog en stund av tristess.

2006-05-28 @ 22:13:34
Postat av: mongo

haha, nej det gjorde jag ju inte. ojoj, bloggen din är inte som den ska. men du jag överlevde. jag ska inte vara alltför elak. jag har en del töntiga intressen jag med, så det jämnar säkert ut sig.

2006-05-28 @ 22:17:11
Postat av: martina

hej hej. har efter många om och men bestämt att jag ska börja skriva i bloggen igen. tror jag, snart i alla fall. när kommer du till sverige då? själv ska jag på jonatans student imorn! haha, lillkillen slutar plugget...ja herregud.
hare

2006-06-01 @ 10:42:30
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Sofia

Ett väldigt bra inlägg! Och jag håller med, när vi har Kim i EM 08, då kan vi inte misslyckas. om in korkade Lars Lagerbäck bestämmer sig för att satsa på en sämre gamling som inte är i närheten av Kim Källströms klass.

2008-02-02 @ 13:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0