Oh, Marge, grow up!

Hej igen!

För några dagar sedan kom jag i all hast springades in till Litteraturvetenskapliga Institutionen på Uppsala Universitet. Jag var i en viss brådska då mitt seminarium skulle börja om bara några minuter. Jag skyndade mot toalatten eftersom jag var tvungen att fylla min vattenflaska och fixa min bristfälliga frisyr en aning. Jag ryckte i dörrhandtaget och därinne stod, döm om min förvåning, en kille med skägg och med en dålig och illasíttande skjorta och uträttade ett av sina behov med ryggen vänd mot mig. Jag mumlade ett "ursäkta" och väntade på min tur. Han verkade inte ens notera att någon gjorde sitt bästa för att avbryta honom mitt i hans heligaste.

Medan jag väntade blev jag betänksam.

Inte för att jag skämdes. Nej, inte alls.

Varför i helvete var det JAG som bad om ursäkt?If you are too fat, too slow or too disoriented to get to your gate in time eller låsa en toalettdörr, you're not ready for air travel eller för att använda en offentlig toalett. Det vet både Jerry Seinfeld och jag. Han borde ha bett om ursäkt till mig!


PUSS!

/Florian Kringe



Fotnoter about hard facts


Litteraturvetenskapliga Institutionen - En gång i tiden sprang Fredrik Lindström i samma korridorer som jag gör nuförtiden.

Jerry Seinfeld - Är fast övertygad om att Iron Man bär underkläder under sin rustning.

Kommentarer
Postat av: elly

du skulle ha gått in och satt dig i knät på'an! nu stod han visserligen, men det är ju bara en eenieweenieliten detalj...

2006-10-31 @ 17:43:07
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: fanny

jag säher alltig sorry, vad jag än gör. och thank you. ja thank you for att du vill köpa en alldeles för dyr biljett, thank you för att jag öppnade dörren åt dig, thank you för att du stannade inne i salongen tills alla credits var slut så jag har tre minuter på mig att städa, thank you för att ni gick in en halvtimme inann slutet på den förar filmen, thank you för att ni är dumma i huvudet. ja, den engelska artigheten börjar ta lite på krafterna. sorry att du gick in i mig. haha.
det var roligare i skolan när du var här, hörru.

2006-11-04 @ 10:09:41
URL: http://fanny.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0