Forever in search of the alternative to love

Hej igen!

Och nu sitter jag här lyssnandes med ena örat på Brendan Benson samtidigt som jag med andra örat hör italienaren next door ligga med sin fångst från gårdagens reccegask. Jag försöker definera ryttmästarens olika roller i Strindebergs Fadren, men huvudet ger igen för gårdagen och vill inte riktigt hinna med. Jag tittar på den halvfulla ginflaskan och utbrister "This is all your fault!... Oh, I can't stay mad at you...". Jag äter mackor med orimligt mycket goudaost på, samtidigt som jag dippar pommes frites i tomatsås. "Mer mättat fett och hjärtattacker, tack!", som man brukar säga i Ronnie Sandahl-kretsar. När jag inte försöker fundera på Strindberg och morgondagens läxa, så ägnar jag mig åt att vara undrande över varför det svenska folket tycks vilja ha killen som Jonas K en gång utsåg till "allsvenskans mest överskattade" som ny statsminister. Och så undrar jag lite om Elly uppskattade mina SMS i går.


Bara en sak till; SNÄLLA, ZLATAN, KOM TILLBAKA!


PUSS!

/Helmut Rahn





Fotnoter about hard facts


Brendan Benson - Remember what Quayle looked like when Benson gave him that Kennedy line?

Strindberg - Hade sett strålande ut med stjärnor under ögonen, en basker på huvudet och med en tamburin i handen.

"This is all your fault!... Oh, I can't stay mad at you..." - Hommage à Homer Simpson och världens största macka.

Ronnie Sandahl - Mediekille.

Jonas K - Är kanske inte fullt lika förvirrad som Josef K, men lever i ett land med minst lika krånglig byråkrati.

Killen som Jonas K en gång utsåg till "allsvenskans mest överskattade" - Jag kan möjligtvis förstå om George Peppard och Jerry Lewis skulle tycka att det vore roligt med ett statsöverhuvud som nästan har samma efternamn som Larry Davids och Kenny Kramers kompis.

Elly - Har hon hittat sin borttappade glassko?


Kommentarer
Postat av: elly

Hur skulle jag kunna ha hittat min glassko när du har den under huvudkudden, min vän? Och eftersom du undrade, så ja, jag uppskattade dina sms mycket. Även om jag kan ha varit (?) för berusad för att ge ordentliga svar och även lite panikartat trodde att min mobiltelefon dött (vard. slut på batteri). Puss

2006-09-18 @ 22:45:34
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: elly 1, 2, 3, 4 osv....

Ja, det var verkligen kommenterat "som fan". Sött. Jag skriver "4 osv" kommentarer i en och samma istället.
Såvitt jag minns var inte Andersingers med oss någonsin i Oslo, men det kan mycket väl ha varit han som simmade runt. Vi kollade aldrig könet...
Jenny kom ju hem i ETT stycke, så jag är ganska nöjd där. Men cp-barnet gjorde mig fett orolig i en vecka och speciellt på lördagen när jag och Hille telefontrakasserade henne utan resultat. Kul att någon annan än mina kompisar faktiskt läser min blogg. Haha. Går det för övrigt att kolla upp var IP-nummer kommer ifrån? Det där med att köpa glassneaker förstod jag inte...? Puss

2006-09-18 @ 23:09:24
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0