Öppet brev till Martin Timell

Hej Bullen!

Jag är en kille på 21 vårar som är lite orolig. I dag hade jag en SMS-konversation med min bäste vän, vi kan kalla honom "Björn". Så här skrev jag:


Det finns nog ingen som personifierar så mycket ondska som Eva Rydberg. Hitler sitter jättesnällt i ett hörn och smuttar på en Gin Fizz i jämförelse.




Så här svarade "Björn":


Mmmm gin fizz.... Du har såklart rätt, även om jämförelsen är orättvis sedan Hitler aldrig offended me as a jewish person




Är vi normala?


PS. Jag är född i Lejonets tecken. DS.


PUSS!

/Simon Rolfes





Fotnoter about hard facts


"Björn" - Som vanligt är det inte björnen på Preem-skylten som skrivit brevet.

Eva Rydberg - Gör sitt bästa för att rasera allt Woody Allen någonsin byggt upp.

Hitler - "Konstnär, militär, politiker, rikskansler och diktator" som got a little carried away i sina försök att förbättra världen efter att ha missuppfattat Nietzsches verk en aning.

Hitler sittandes jättesnäll i ett hörn, smuttandes på en Gin Fizz - Hommage à Filip Hammar, Fadde Darwich och folkpartister på Spy Bar.

Gin Fizz - Hommage à Loretta Lynn och James Hewitt.

Orättvis jämförelse - Det är också orättvist att jämföra Hitler med Bert Karlsson, då den förstnämnde inte gav ut några dansbandsskivor.

Offended as a Jewish person - Hommage à Jerry Seinfeld, polacker och Malcolms pappa.

A Jewish person - Läs mer om "Björns" judiska ursprung här.

Simon Rolfes - Tysk före detta U21-landslagsman som står på tillväxt hos Tottenham Hotspur. Åtminstone på CM.


Kommentarer
Postat av: elly carter

Jag känner mig lite utanför. Som att ingen nånsin riktigt ser mig. Finns jag? Eller är det alla andra som inte finns? Är det därför jag inte har några vänner...
I think I just might hav to Walk the Planka.

2006-10-01 @ 00:42:57
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: syföreningen märka ord.

havE! have med e, för guds skull.

2006-10-01 @ 00:45:05
URL: http://syföreningen.blogg.se
Postat av: Preem-Björnen

Vad jag vet har inte du bett om tillstånd för att använda mitt namn hur som helst. Jag hade en trevlig lördagkväll i stillhetens tecken. Bara så att du vet. Och kanske tänker till nästa gång.

2006-10-01 @ 02:21:27
URL: http://www.preem.se
Postat av: Magnus

Jag är inte dummare än att jag inser nyttan av en viss kunskap.
Men jag känner mig inte säker på vad som är viktigt och vad som inte är det.
Jag saknar inriktning. Översikt.
Hur får man översikt?
Kanske kommer det med åldern. Men kanske inte.
Ska jag bara gå runt och vänta som en annan fåntratt?

//E.L

2006-10-01 @ 12:55:06
URL: http://timetokillistimetospill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0