I predicted global warming a long time ago, I could feel it getting hotter

Hej igen!

Witzbolden, fritidskiropraktorn och trebarnsfadern Jerry Seinfeld konstaterade en gång att det är omöjligt för en pappa att ha en acceptabel klädstil. Så fort man får barn freezeframas ens klädsmak vid det som är på modet vid tillfället för födseln.

En sorts helhetsversion av den freezeframeproblematiken verkar påfallande många av ens gamla vänner råka ut för. Ni vet, personer som man träffar ett par gånger om året och inte har umgåtts med regelbundet på fem-sex år. Varje gång man träffas känns det som att man pratar om exakt samma saker, upprepar samma skämt och diskuterar samma musik som man gjorde när man fortfarande var en del av varandras vardagsliv. Det brukar få mig att undra om min påverkan på människor är så stark, att när jag försvinner ur någons liv så tar jag med mig deras lust att fortsätta utvecklas. Det ger också en upplyftande känsla av att jag växt mer som människa än min omvärld. Det brukar kännas väldigt trevligt.

Sedan tänker jag ett steg till och då är det inte alls lika kul längre.

Eftersom dessa personer pratar om samma saker med mig varje gång så finns det onekligen en överhängande risk att de tror att jag stått still i mitt liv sedan sist. Eftersom det fanns en period på mellanstadiet då det hände att jag skrattade åt Adam Sandler hoppas jag verkligen att så inte är fallet.


PUSS!

/Nils Schmäler






Fotnoter about hard facts


Witzbold  -  Hommage à Düsseldorf.

Fritidskiropraktorn  -  Hommage à Jens Bergenström.

Jerry Seinfeld  -  Lackade ur på Larry King häromsistens.

En gång  -  Hommage à Martin Åslunds landslagskarriär.

Helhet  -  Hommage à the Eagle from North Lindburg.


Kommentarer
Postat av: eagle

jag älskar din ödmjukhet, oskar. och jag gillar att du plockat alla fotnötterna från första, och nästan kortaste, stycket. and above all... fin not.

2007-12-06 @ 20:55:00
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0