Eventually someone is gonna miss me, Gary!

Hej igen!

En kamrat till mig tyckte under en MSN-konversation i går att jag borde använda det där ordet på k, som Glenn Hysén tyckte om att åka ur fotbolls-VM, på mina lektioner för att spice up min litteraturkurs. Jag använder dock det ordet tillräckligt i privata sammanhang, så det är lika bra att låta bli det i övrigt. För övrigt skulle det inte alls behövas.

På litteraturvetenskapliga institutionen händer det nämligen grejer. Så sent som i går fördes en lång diskussion om kokain, opium och morfin. Lite om vad av det som är bedövande (morfin) och vad som skärper sinnena (kola), om vad man röker, vad man sniffar och vad man kan injicera. Jag hoppades för en stund att detta skulle komma på en eventuell tenta. Narkotika, that's where I'm a viking, som Ralph Wiggum skulle sagt. En av de mest engagerade i diskussionen var för övrigt en av de sextio/sjuttioplussare som alltid dyker på sådana här typer av kurser. Det var på ett Filip&Fredrik-artat vis rätt kul att höra henne säga "jaha, kan man injicera kokain också? Det visste jag inte, jag trodde bara man drog in det genom näsan...".

Vid ett annat seminarium uttalade för övrigt en annan av de sextio/sjuttioplussare, som alltid dyker upp på sådana här typer av kurser, följande ord: "Butchflata, vad är det för något? Jag vet vad bitch är, är det något med det?"

I rest my case. Litteraturvetenskap är wild.


För övrigt anser jag att det borde sluta regna.


PUSS!

/Ich bin ein Springfielder





Fotnoter about hard facts


Glenn Hysén  -  Tror inte att det är någon risk att Alexander Östlund är övertänd, däremot tycker han att det är viktigt att Teddy Lucic och Olof Mellberg tar hand om Alexander Östlund så att han inte är övertänd.

Kokain  -  Hommage à Robbie Fowler.

Opium  -  Hommage à Blå Lotus.

Morfin  -  Sen började morfinet få verkan, och då blev det roligare, som Henrik Larsson en gång uttryckte det.

Ralph Wiggum  -  Världens tunnhårigaste åttaåring.

Kommentarer
Postat av: lenin

jaha, här blir man utan fotnötter ser jag. kanske därför jag skriver om min otrohet i öppna forum (har du kanske tänkt på det?). regnar det i uppsala? det lät tråkigt. puss

2007-02-02 @ 17:07:00
Postat av: crack whore

du verkar veta mycket om knark, oskar. hur kommer det sig? (i spread my love like the legs of a crack whore)

2007-02-03 @ 16:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0