Highway 2004 Revisited

Hej igen!

En av sidorna med att med jämna mellanrum flytta tillbaka till ställen där man förut bott är att man måste vara beredd på att då och då resa tillbaka i tiden. I dag besökte jag år 2004.

Det var nämligen som så att jag sprang (faktiskt nästan bokstavligt talat) in i en av mina bästa klasskompisar från a-kursen i litteraturvetenskap, och det var första gången vi träffades sedan den kursen tog slut vintern 2004. Det var mycket bisarrt.


Det största problemet var att vi båda försökta överträffa varandra i vad det gällde att inte (i bästa fall) komma ihåg namnen på eller inte (i de värre fällen) komma ihåg existensen av våra gamla klasskamrater. Likt Dilberts struthårige chef såg vi på vår höjd konturerna av en människa eller eventuellt en katt.


När jag skulle påminna henne om de olika karaktärerna ville jag helst använda mig av beskrivningar som "han som aldrig använde hårgelé och alltid hade billiga t-shirts", "han som kände förlagan till Lars Winnerbäck-karaktären Fröken Svår" eller "han som ser ut som en blond version av Milhouse i Simpsons". Men jag misstänkte att det inte skulle få speciellt stor effekt.


Alla borde ha samma referensramar som jag. Annars kommer världen aldrig funka.



För övrigt anser Magnus Waldemarsson att civil olydnad borde vara olagligt.



PUSS!


/Klaus Daimler






Fotnoter about hard facts


2004  -  Ett år huvudsakligen känt för att det var då Tyskland nådde 0-0 mot Lettland i EM i fotboll.

Dilbert  -  Har hittat mer användning för ett pringlesrör än någon kunnat ana.

Den struthårige chefen  -  Hommage à Kattbert - ond personalchef och Maskbert - usel sportchef.

Lars Winnerbäck  -  Ingen har hanterat tunnhårighet sämre sedan Bobby Charltons dagar.

Milhouse  -  I can't believe a person with glasses so thick can be so stupid, som Bart Simpson skulle sagt.

Magnus Waldemarsson  -  Mariehems Maradona.

Kommentarer
Postat av: ellydona

hahahha! du är rolig du. du med dina referens-armar (roligare än ramar). min blogg är inte trasig, fuck you... (and so is your face)

2007-02-02 @ 00:07:54
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0