Det knirrar och det knarrar på den vägen fram, i ett vinterland

Hej igen!

Early one morning the sun was shining, I was laying in bed, är början på en av världens bästa låtar och faktiskt på min dag i dag. Jag tittade ut genom mitt fönster i förmiddags och såg snö, snö, snö som glittrade av solskenet. "Så vackert... En promenad kanske inte vore så dumt", tänkte jag. "Jag kan gå in till stan och göra mina ärenden, jag har ju gott om tid... Walking it is."


Ett par high-healed sneakers som efter två års exemplaritet oförhappandes bestämt sig för att ge mig skoskav och tiotusen minusgrader senare förstod jag mitt misstag. 


Jag har nu, om inte tidigare, lärt mig följande:

1. Har man ett par nya mördarsnygga och massmördarsköna rödvita sneakers som det står "I *adidasmärke* London" på så ska man använda dem.

2. Man ska generellt sett undvika vantar med hål i.

3. Vinterhalvåret borde straffbeläggas.

4. Varför gå när man kan cykla?

5. Batterierna i en iPod behöver laddas ibland.

6. Vad är meningen med snö, när man i vår ålder så otroligt sällan blir indragen i ett snöbollskrig?


Nåväl, vintern är ju faktiskt rätt vacker så länge man beskådar den genom ett fönster, jag hittade i alla fall huvuddelen av de böcker min lärare tyckte att jag skulle hitta, jag köpte Salem Al Fakirs skiva och, i synnerhet, efter ha pulsat runt i snödrivor och drivis i två och en halv timme kan man med gott samvete äta skagenröremackor och titta på House.

 
PUSS!

/Dieter Schwelle





Fotnoter about hard facts


Early one morning...  -  Hommage à USA:s svar på Uppsnärjd i Det Blå.

Promenad  -  Jag kan med gott samvete i all fall konstatera att jag med ganska bred marginal spöar Homer Simpsons promenadförmåga, där en trettio meter lång promenad till Moe's Tavern anses som en bragd.

London  -  Land of the free, home of the brave.

Vinterhalvåret  -  "Sverige är viidrigt så här års, men inget slår den svenska sommaren." Det vet alla som sett Ben & Gunnar.

Salem Al Fakir  -  Eventuellt bror till Dar Es Salam.

House  -  Som ni väl alla vet är Dr House en haltande, pillermissbrukande dramaserieversion av Scrubs Dr Cox. Alla måste titta på avsnittet från Scrubs sjätte säsong som heter "My House" där Dr Cox konstaterar inför en grupp medicinstuderande att "det här är inte som någon tv-serie!" och att det definitivt inte är som i House, med mystiska fall som i slutet av veckan får ett komplicerat, men samtidigt enkelt svar. Dr Cox skadar sedan sin fot, haltar in på sjukhuset med en pillerburk i handen och förklarar varför en patients make har orange hud. Humorhistoria.

Kommentarer
Postat av: pillerknarkare

haha... (igen)
läs bifogat sms (jag skickade ett nyss, dvs du läser nog DET innan du läser DET HÄR).

2007-01-24 @ 14:00:18
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: hille

moahahaha, finns det en sjätte säsong? oh my god.

2007-01-28 @ 01:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0