Everybody was kung-fu fighting

Hej igen!

Vintervädrets terrorvälde i Uppsala håller i sig. I dag var jag tvungen att, likt Orup, reta vädergudarna för att cykla till skolan och köpa tre kompendier. Efter att jag och den trevliga tösen, som till ockerpriser säljer kursmaterial, under 35 sekunder köpslagit under kamratliga former önskade hon mig "trevlig helg!". "Detsamma!", sa jag, innan jag slogs av det orimliga i att det hela skedde på en onsdag.

Är det inte lite tidigt? Själv är jag knappt ens medveten om att det existerar något som heter helg innan, säg, fredag eftermiddag. Men jag gillar optimismen. Det är lite sött. Varför inte önska trevlig helg? Varför vänta till sista stund? Klart hon vill att jag ska ha en trevlig helg (så mycket som jag betalade för de där kompendierna så vore det fan annars) även om det är några dagar kvar. Jag ska säga "trevlig helg!" först nästa gång jag låter henne blåsa mig på pengar.

Och snart kommer Elly och Helly (men knappast någon som kallas Smelly) hit, vilket ju blir grymt, så nog ska det bli en trevlig helg alltid. Det berättade jag dock ingenting om. Någon gräns får det vara.


PUSS!

/Durch, führer, gegen, ohne, um





Fotnoter about hard facts


Terrorvälde  -  Hommage à Lenny och Mr Burns.

Orup  -  Han har bara regn hos sig. Som jag hatade den låten en gång i tiden.

Tre kompendier  -  Tre kompendier för 105 kronor! Vem tror den där tjejen att hon är? Ulf Dantanus?

Elly  -  Tycker inte heller om kyla och skoskav.

Helly  -  Hillerious Heléne driver en bra, vacker och väldigt rolig blogg. Check it out.

Smelly  -  Hommage à Smellson.

Kommentarer
Postat av: hell's bells and some thunder

105 kronor för alla tre? det lät väl ändå inte så himla mycket... var det däremot styckpris borde du ha dunkat hennes panna i disken. imtä bän bu har i ditt äckliga korridorskök utan den hon stod bakom. see you when i get there. tjouff tjouff over and out - hommage à hinken

2007-01-25 @ 00:29:10
Postat av: helly

moahahaha. As you know, I'm home now. vad fint att du länkade. i nästa inlägg, i will länka to you to..! Tss. Have a splendis night with babybelly. Tss.

2007-01-28 @ 01:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0