Scener från ett snabbköp

Hej igen!

Välkomna till motsägelse-VM!

Jag känner mig nästan aldrig mer solidarisk, osjälvisk, beundransvärd och mer som en som en god samarit än när jag pantar mina tomma Coca Cola-burkar och väljer att trycka på "Stöd Röda Korset"-knappen i stället för att ta pengarna själv. Det finns nästan ingen gräns på min karaktär när jag gör det. Jag inte bara återvinner burkarna och räddar därmed miljön, jag inte bara inte tjänar några pengar på det, jag ser också till att pengarna går till goda ändamål. Att det oftast rör sig om den lagom astronomiska summan sex kronor och femtio öre är väl inget vi behöver highlighta. God knows I'm good, God knows I'm good, surely God won't look the other way, som David Bowie en gång sjöng.

Å andra sidan är det få gånger jag känner mig så amerikanskt/kanadensiskt/brittiskt överviktig och dekadent som när jag väl inne i matbutiken kommer på mig själva med att rasa över att utbudet "är så jävla dåligt" på frukostflingor med chokladsmak. Men, vad fan, för att citera vad David Bowie också sjöng i den ovannämnda låten, God knows I'm good, God knows I'm good, surely God will look the other way.


PUSS!

/Jan Schlösser





Fotnoter about hard facts


Coca-Cola  -  Mer om min krångliga relation Coca Cola Company's svar på Pepsi Cola finns att läsa här.

Gud  -  You don't hear that much about God anymore, som George Costanza brukar säga.

David Bowie  -  Bjuder på matchens delikatess i Zoolander.

Kommentarer
Postat av: fanny

hur går det med den där bologgen åt mig, va? va? va?
själv har jag sett slutet på Apocalypto tre gånger idag. det är bra att se folk bli spetsade på pålar sådär när alla kunder är dumma i huvudet. terapi. aaaaah.

2007-01-15 @ 01:05:59
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: elly the jiggly ball

shit, du är så överviktig oskar. jag har sagt åt dig att sluta dricka coca-carola och äta choco pops. vafaaaan kan du aldrig lyssna på mig för?!
en och en halv delfråga kvar, plus komplettering. men först måste jag läsa boken jag får imorgon. och hur ska jag lägga upp mitt radioprogram? ohdeargod (scrubs är som en drog, jag har börjat att helt olagligt tanka ner säsong fem nu ohdeargod).

2007-01-15 @ 15:23:08
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0