Jag är ingen man kan lita på

Hej igen!

Vill man skaffa sig en respekterad röst som popkonnässör så måste man (förutom att lära sig stava till konnässör) ge ett intryck att det man fastslår som bra faktiskt objektivt, och bortom all förhandling, ÄR bra. Det är viktigt att utstråla en air av att man inte tar den lätta vägen ut och bara påverkas av om det framförs av personer man känner.


Jag vet inte om jag lyckades något vidare med det i lördags.


Större delen av dagen ägnade jag åt högljutt nynna på Kusowskys multivitaminpiller "Ingen Man". Detta västsveriges Plastic Bertrand råkar ha en basist som har sett mig onykter fler gånger än vad som kanske är brukligt.

På kvällen såg jag sedan Montezumas, ett band som undantagslöst består av personer som jag gått på samma gymnasium som. Följande mycket distanserande och kritiskt gransk- ande kommentar publicerade jag sedan vid det tillförlitliga klockslaget 02:58 samma natt på deras MySpace-sida: "Grymt gig på Baren i kväll, i sedvanlig ordning. Varje gång jag hör er knäcks jag av hur bra ni faktiskt är. I morgon, när jag nyktrat till, kommer jag förmodligen göra mitt bästa för att beställa en skiva av er."

Distanserat var ordet, sa Bull. Men har man haft en bra uppväxt så har man.


PUSS!

/Korbinian Holzer






Fotnoter about hard facts


Lära sig stava  -  Hommage à Fany.

Påverkas  -  Kusowskys basist (vagt medvetet) och Montezumas basist (fullständigt omedvetet) är för övrigt huvudansvariga till att jag en gång i tiden föll dit på Velvet Underground. Men mer om det en annan gång.

Kusowsky  -  "Ingen Man" finns för närvarande skandalöst nog inte utlagd på deras MySpace. Gå in här och skäll ut dem för det.

Plastic Bertrand  -  Vi får hoppas att Kusowsky också får göra soundtrack till en Asterix-film.

Kusowskys basist  -  Heter Anders och brukar drömma om att han ligger med djävulen.

Baren  -  Norsgatans svar på Lucky. 

Bull  -  Hommage à Super-Mac och Bullen.

Kommentarer
Postat av: elly

det gäller att bjuda på sig själv oskar. det är därför jag låter dig och helene stå och fnissa åt mig medan jag smeker mina öron (åh jo!).
jag har även publicerat ett inlägg med bara text nu! så: trevlig läsning.
piss å kärlek

2007-06-26 @ 20:40:20
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: Anders

Ojoj, ja det lär ju dröja innan du får vikariera för Jonas Stentäpp på DD alltså. En vecka, minst.

2007-06-26 @ 21:00:13
URL: http://anderswhl.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0