The one who controls mail, controls... information!

Öppet brev till alla företag som erbjuder varor eller tjänster med åldersgräns:


Hej igen alla företag som erbjuder varor eller tjänster med åldersgräns!

Nu får det räcka! Jag har tröttnat på att behöva visa legitimation. Den här hetsjakten har pågått länge nog. Jag accepterar inte längre att ni kräver att få titta på mitt pass, där jag har en bild där jag ser ut att vara en korthårig elvaåring, för att sedan titta storögt på fotot och sedan med ett hånskrattande leende titta på mig. Nu får det vara bra. Därför gör jag nu det enda rimliga: Jag säger nej! Med stor emfas, på öppen gata, stämmer jag nu upp med James Brown när han sjunger "Say it now, say it loud, jag är trött på att visa leg, and I'm proud!"

För att undvika eventuella missförstånd passar jag nu på att klargöra några saker. Det här är en tämligen tyst aktion. Förutom att jag skriver detta öppna brev nu kommer den mestadels ha som effekt att jag tänker fortsätta att understryka mitt missnöje med att varje gång jag ombeds legitimera mig vänta i en halv, pressad sekund med att gå er halvfigurer till mötes. Jag kommer på inget vis sluta spela på tips, handla på Systembolaget eller gå ut på lokal (fullt så upprörd är jag inte). Men ni ska veta att jag är missnöjd.

Det här är måhända ett tämligen lågmält krig. Men även ett lågmält krig är ett krig, som Elly brukar säga. Fortsätt ni med era trakassarier, men för att citera vad min granne och nemesis Newman brukar säga till mig, "hear me, and here me well, the day will come, oh, yes, mark my words, your day of reckoning is coming, when an evil wind will blow through your little playworld, and wipe that smug smile off your face, and I will be there, in all my glory, watching, watching as it all comes crumbling down!"

Så. Jag säger nej.


PUSS!

/Toni Kroos






Fotnoter about hard facts


Nej  -  Hommage à Fisken "Nej, Oskar!" Olsson.

James Brown  -  Hommage à Sollentuna och Christer Pettersson.

Systembolaget  -  Svenskare än midsommar.

Missnöjd  -  Jag kommer dock inte gå lika långt som den amerikanske rapparen Dr. Wolfgang von Bushwickin the Barbarian Mother Funky Stay High Dollar Billstir, eller Bushwick Bill som hans vänner brukar säga, gjorde när han vill bevisa för sin flickvän att han var deppig. Han sköt sig i ögat.

Krig  -  You know, shooting people, bumb stuff, som Maverick brukar säga.

Elly  -  Nej, hon brukar inte säga så, men jag hoppas att det silent treatment hon utsatt mig för sedan jag missat fotnota henne i förra inlägget ska ta slut i och med detta.

Trakasserier  -  Lite som det Ralf Edström brukar utsätta Zlatan Ibrahimovic för.

Nemesis  -  Hommage à bebisen med ett ögonbryn som brukar ge Maggie Simpson The Evil Eye.

Newman  -  "Newman is my sworn enemy. And he lives down the hall from my home. My home, Elaine! Where I come to play with my toys."

Kommentarer
Postat av: Jan sTauer

Go, bro' go!!!

2007-06-21 @ 22:43:40
URL: http://jj2bgood.blogg.se
Postat av: elly

som jag redan påpekat så hade du inte behövt hitta på en fiktionsnot till mig, för jag hoppas innerligt att det är jag som bringat "gå på lokal" till ditt liv (eller alltså, jag fattar ju att du hört det förut. men vadå?! (hommage a mange)).

2007-06-22 @ 12:57:02
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0