Han reste sig med en skräll och slog sig ned hos någon slags fotomodell

Hej igen!

Tidigare i veckan kom ett besked som vi alla ägnat de senaste dagarna åt att bearbeta. Britney Spears har förlorat vårdnaden om sina barn. Det innebär alltså att Kevin Federline har bedömts som en mer lämplig förälder. Jo, det är sant. Kevin Federline. The motherfucking K-Fed. Det bisarraste med detta är såklart att det känns som ett fullkomligt rimligt beslut.

I en samling strippar av serien Dilbert som mytologiserats åtminstone av de två yngre tredjedelarna av den klingbornska brödraskarann ställs Dilberts jobb på spel. Han ska under en veckas tid jämföras med en praktikant som är en apa som lystrar vid namnet Zimbu om vem som är mest lämplig att i framtiden sköta Dilberts jobb. Dilbert presterar under denna prövotid så dåligt att när den struthårige chefen i slutet av veckan frågar "Vem av er är apan Zimbu?" räcker såväl apan Zimbu som Dilbert upp sin hand. Dilbert tänker då "Så här lågt trodde jag aldrig min stolthet skulle sjunka".

Jag kan inte för mitt liv tänka mig en verklig incident som bättre motsvarar apan Zimbu-händelsen än att anses som en klart mer olämplig förälder än K-Fed. Jag vill verkligen inte vara en av alla de som tar billiga poänger på Britneys kaotiska liv, och jag önskar henne verkligen allt gott, men det är inte alltid man har ett val. K-Fed kommer alltid vara K-Fed.


PUSS!

/Raphael Schäfer






Fotnoter about hard facts


Britney Spears  -  "I slept with Britney Spears, and all I got was this lousy t-shirt" som Colin Farrell brukar säga.

Kevin Federline  -  The greatest hero in American history.

Dilbert  -  Får ibland nobben av kvinnor som ska hem och "vaxa katten".

Apan Zimbu  -  Så sent som i kväll valde Malmö Redhawks att ställa upp med sin apan Zimbu, Emil Lundberg, i mål.

Den struthårige chefen  -  Tillkallade en gång datasupporten då han inte kunde flytta sin muspekare längre eftersom musen befann sig i ena hörnet av musmattan.

Kommentarer
Postat av: ellbert

det där med att inte kunna flytta muspekaren längre än musmattan lät lite bekant. jag har nog varit i samma situation, men jag hade ingen datasupport att ta till så jag fick ropa på brorsan.

2007-10-07 @ 13:57:15
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: Asok

Aah, Dilbert - eller Herbert som han hette pa den tiden han hade skägg. Alla ni läsare därute vet väl att han förvarar sina skjortor i pringlesrör och att den käcka uppatsvängen pa hans slips antyder att han är oskuld?

2007-10-07 @ 23:21:25
Postat av: Hard Fi

Mmm, jag säger då det.

2007-10-09 @ 00:05:57
URL: http://audereestfacere.blogg.se
Postat av: Magnus

Det där med att Paul Robinson är 'värdelös' är ju faktiskt mer eller mindre sant. In med en ny målvakt! Om det så är postumt! Skandal!

2007-10-12 @ 12:44:32
URL: http://audereestfacere.blogg.se
Postat av: Mange

Det här med bloggtempo unge man...

2007-10-13 @ 18:20:39
URL: http://audereestfacere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0