Yeah, I missed most of my Tuesday

Hej igen!

En veckas tentakoma tog för ganska precis en timme sedan slut. Vid sådana lustfyllda perioder brukar jag inte ha så många andra alternativ än att låta Tug, likt Cosmo Kramers japanska vänner, ligga och sova i någon av mina byrålådor. Jag har nyss väckt Tug och han sträcker nu på sin bloggkropp och börjar så smått vakna till liv.

Att plugga på heltid brukar inte speciellt ofta kännas som att jobba på ackord, men ibland dyker det upp undantag. I dag hade jag alltså tenta och i övermorgon öppnar CSN sin novemberplånbok. Det känns ju faktiskt ganska rimligt att man för en gångs skull får känna att man gör något för de där pengarna. "Aha, du har examinerat av en kurs? Riktigt bra! Här har du sjutusen." Och så många friheter på en gång sedan. Från med i dag kan jag återigen andas och sova. Från och med på torsdag kan jag återigen äta. Så trevligt.

Kvällen ska ägnas åt att formera en amöbaformad oskarhög i sängen och titta på Simpsons, Champions League, House och dubbelavsnitt av Scrubs. Det ska jag nog kunna orka med.


PUSS!

/Marcel Maltritz





Fotnoter about hard facts


Cosmo Kramer  -  Vill ha texten "Man's Best Friend" på sin gravsten.

Riktigt bra!  -  Hommage à killen som Björn är skyldig en back öl.

Amöbaformad hög  -  Inte helt olikt hur Peter Griffin ser ut efter att ha önskat av en ande att bli av med alla ben i kroppen.

House  -  "You're comparing me to a nazi? Nice..."

Scrubs  -  Har en huvudperson som inte är något vidare på geografi men vet att man kan dansa sig till Nya Zeeland från Gamla Zeeland.

Kommentarer
Postat av: elly

åh nej... jag har inte orkat flytta scarten från dvdn på ungefär en månad så jag har inte sett på teve sedan dess. men nu påmindre ju du mig om att house faktiskt är bra. det kan jag säga trots att jag aldrig sett ett helt avsnitt. nästan inte ens om man slår ihop de gånger jag sett det. men man vänjer sig...

2007-10-23 @ 21:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0