Ja, han hade tandställning i början av 2000-talet

Hej igen!

I det svenska relationsdramat "Ben & Gunnar - En liten film om manlig vänskap" tillkännager Ben, efter att Gunnar konstaterat att han har två plattor med Bruce Springsteen ("The River och Born in the U.S.A., JÄVLIGT bra plattor!"), att han gillar de tidiga Springsteen-plattorna bäst, "när han hade skägg". Sedan dess har uttrycket "när han hade skägg" etablerat sig som det ultimata sättet att hänvisa till den tidiga fasen i en artists karriär, då artisten är, för att tala idrottstermer, "ung och hungrig" och "en ny röst i omklädningsrummet".

Som parallellexempel kan man säga att Elvis Costello "hade skägg" innan han skaffade hatt. För att citera en vis man med rötterna i Estland och Jakobsberg: "'Costello utan hatt' är bitsk, ilsken och rastlös. Han spottar ur sig geniala melodier och cynismer till texter i ett furiöst tempo. Han går på kokain och ligger med vem som helst. Men helst och oftast med Liv Tylers mamma. 'Costello med hatt' äter caesarsallad med den svala kanadensiska jazzsångerskan Diana Krall, skriver i Vanity Fair och går på Berwaldhallen med Erik Hörstadius moster." Det är kort sagt inte så förbannat spännande längre.

Nu kan tug.blogg.se ha nått fram till en liknande kritisk skägg/hatt-punkt. "Tug när han hade tandställning och gluggar i tandraden"-epoken tog nämligen slut på en tandregleringsklinik i förmiddags. Risken är nu överhängande att jag kommer tappa all min rolighet, spetsighet och underliggande vrede. All den desperation och ångest som drivit mig framåt de senaste åren är nu borta. Från med och nu pekar det mesta mot att jag kommer ägna mina dagar åt att, stående vid en spegel, njuta av mitt perfekta leende, samt att vara nöjd över möjligheten att bygga upp en social krets igen. Ja, ungefär så här kommer jag spendera resten av mitt liv:

image21     image19     image20


Förmodligen kommer ingen någonsin skratta åt tug.blogg.se igen. Men det är ju å andra sidan inte mer än rätt. Eftersom jag inte kunnat öppna min mun utan att få samma typ av reaktioner som en presentation av The Elephant Man, så har ju jag konsekvent vägrat skratta de senaste åren. I stället har jag dedikerat mitt liv åt få er, mina läsare och min omvärld, att skratta. Nu är det er tur att underhålla mig.

Eller så kör vi på som vanligt.


PUSS!

/Andreas Reinke





Fotnoter about hard facts


Ben  -  Läser en jätteintressant bok om Lennart Hyland.

Gunnar  -  Med kvinnor har han en intim, sexuell relation, med killar kan han dricka öl och snacka om vad som helst.

Springsteen med skägg/Costello utan hatt  -  Dessa fenomen kan man läsa mer om i denna fantastiska artikel. Artikeln är skriven av en kille som jag inte tänker nämna namnet på eftersom jag redan refererar till honom för mycket som det är. Men han heter nästan Andreas Locko.

Tappa rolighet  -  Kanske kommer John Dorian ge mig diagnosen "broken funnybone".

Kommentarer
Postat av: ellis

jag glömde läsa inlägget. men du var fin på bilderna. nästan som en annan männska (männskobyn? då blir jag ju männska!? (eller?)). puss

2007-09-15 @ 22:25:48
URL: http://bextor.nu
Postat av: jöns

vad söt du är vännen, herregud! "Från krönet av kullen kan jag se.. min förlorade värld" Tack piratebay

2007-09-15 @ 23:06:05
Postat av: fanny

men vad du skriver. glöder tangentbordet, eller är jag bara lånsam att läsa? puss

2007-09-16 @ 02:00:17
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: abba ibrahimovic

HERREGUUUD, VAD DU ÄR SNYGG! sa inte jag att du skulle få världens snyggaste hollywoodleende?! my god, alltså! jag kan knappt sluta använda utropstecken!!!! jisses!!! vi får ta och hångla lite sen, så jag får känna lite på konsistensen. /abba.

2007-09-18 @ 15:10:55
Postat av: Brage Ibrahimovic

Grattis till tänderna!

2007-09-18 @ 21:56:03
Postat av: hille

ja jävlar, nu har jag sett de berömda tänderna! mycket fint.

2007-09-21 @ 17:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0