"Svara!"

Hej igen!

Det här inlägget kan mycket väl vara raderat i morgon, så passa på att läsa det nu.

Banan-Elly, you might remember her from such blogginlägg as det förra, har beordrat mig att skriva igen. Efter att jag i genomsnitt sovit fyra timmar de tre senaste nätterna är min hjärna för tillfället inte riktigt på alerten. Det har renderat i att jag under kvällens MSN-konverserande i sisådär tre meningar av fyra antingen har stavat fel, helt sonika glömt att skriva alla ord eller inte kunnat uppbringa mer genomtänkta och subtila skämt än av typen "jag gillar att läsa min blogg medan jag tar på mig själv". Elly tycker, mestadels för att hon är en tämligen dålig människa, att denna mentala haverering är hysteriskt skojig. Hon skrattar så att det kommer lite snor på tangentbordet (nej, jag kan inte bättre än så här just nu). Därför tyckte hon att det var en trevlig idé att jag skulle blogga i det här tillståndet, så att hon sedan ska kunna notera alla mina stavfel och felformuleringar, för att därpå spara allt i ett dokument. Och sedan har hon en evig hållhake på mig, som tvingar mig att utföra allehanda obekväma (såväl sexuella som mer hushålleliga, eller kanske mix av båda) tjänster åt henne, eftersom hon annars bara är ett mailklick i väg från att skicka mina misstag till alla mina eventuella framtida arbetsgivare. Och så är den karriären borta.

Man kan kanske då tycka att det är lite onödigt av mig i sådana fall att skriva det här inlägget. Men det är dags för lite spänningsporr på tug.blogg.se. Lite som en bloggversion av "Jackass". Och dessutom så gör det inte så mycket om min framtid som skribent förstörs. Efter att ha sett om "Butch Cassidy & Sundance Kid" i dag så har jag bestämt mig för att bli värdetransportrånare när jag blir stor.

Så där har vi kontentan av den här anteckningen: Jag har beslutat mig för en ny yrkesinriktning. Nu är det bara att börja korrläsa, Elly.


PUSS!

/Markus Pröll






Fotnoter about hard facts


Elly  -  Vilda Vansbros musa.

Might remember from such as..  -  Hommage à Troy McClure, you might remember him from such movies as "P is for Psycho" and "The President's Head is Missing".

Dålig människa  -  "You're late, Keith. It doesn't surprise me, because you're a bad person", som Johnny Dorian brukar säga när han behandlar alla praktikanter likvärdigt. 

Kommentarer
Postat av: elly

hahhahaha! jag sa ju att jag skulle komma att skratta högt! det gjorde jag också, det är inget jag bara sitter här och skriver. vad gäller korrläsningen så tror jag nog att du gjorde den själv både två och tre gånger (det är väl därför du inte svarade mig på msn under en timmes tid?!). eller så är jag också för hög för att se sådana små triviala missar som ett borttappat ord här och var...

2007-09-27 @ 23:09:20
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0