People should plunk down two-thousand dollars to live like him for a week

Hej igen!

Jag ägnade mig just åt att läsa genom den här bloggens första del. (Sysslolös? Äh. Det kallas research.)

Dels roades jag en aning av att påminnas om gamla Brighton-legender och om Dan Sahlin. Och kanske lite av länkarna här.

Men mest slogs jag av det faktum att jag i våras skrev en hel b-uppsats helt och hållet baserad på detta inlägg. Det ska väl ändå inte vara genomförbart? Att skriva tio sidor akademisk uppsats med outforskade infallsvinklar utifrån ett åttio ord långt blogginlägg med skojiga videolänkar och rader som "min personliga 100 höjdare!!!-lista" och "mera tecknat i valkampanjsbranschen!"? Att det ändå gick vägen är, enligt mina beräkningar, ett tecken på en av två (eller möjligtvis tre) saker:

1)  Att det är ett otroligt effektivt inlägg med många dolda förtjänster.

2)  Att det inte ställs tillräckligt hårda krav på b-uppsatser på Uppsala universitet.

(Eller kanske 3)  Att jag är en förbannat kreativ uppsatsförfattare.)


Jag vet inte vilken förklaring som är giltig. Men jag vet vilken jag tror på.


PUSS!

/Horst Schnoor





Fotnoter about hard facts


"Sysslolös?"  -  Jag tänkte för ett ögonblick, av ren ondskefullhet, skriva "Sysslolös, någon?", men en så dålig person är jag inte.

Sysslolös? Äh. Det kallas research.  -  Hommage à "Ljuger? Äh. Det kallas poesi.", som Tomas Andersson Wij brukar säga.

Dan Sahlin  -  Sveriges Michael Jordan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0