Skuggan hans har inte en chans

Hej igen!

För några veckor sedan diskuterade jag och Elly the Eagle en vovve. Jag försökte definiera rasen: "Den var vit och lurvig.. den såg ut ungefär som Ruff, Dennis hund, du vet." Örnen tittade på mig med den där blicken och det där lilla leendet som indikerar att hon nog tycker att jag är lite söt, men söt på ett sådant sätt att hon vill bjuda mig på ett glas saft snarare än på en shot. Och så sa hon: "Oskar.. Du och dina seriereferenser.."

Well. Jag står stark. Jag vet att jag inte är ensam. Laban är nämligen inte den enda serien som erbjuder identifikation:






PUSS!

/Demba Ba




Fotnoter about hard facts


Elly the Eagle   -  Eller Elly Fant som hon heter i slutna kretsar.


Dennis  -  Sin generations Gabriel Odenhammar.

Begränsade referensramar  -  "You know, it's so sad that all your knowledge of high culture comes from Bugs Bunny cartoons", som Elaine Benes brukar säga till Jerry Seinfeld.

Elly och seriereferenser  -  Hon kan hon också, hon har ju trots allt nyligen döpt en kattunge till Milou. Jag älskar såväl henne som kissen för det.

Lucky Luke  -  Ingen skurk går fri, det är hans melodi och hans namn är Lucky Luke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0