Champions of Freedom

Hej igen!

Ja, det är ju krig. Nu mer än någonsin. Erik dundrar tillbaka med pukor och trumpeter.

Jag är, naturligtvis, inte det minsta orolig. Jag kommer, naturligtvis, ta hem det här. Jag vet att ni alla, naturligtvis, står på min sida. Men jag vill ändå, genom att säga ett par ord, visa att detta är allvar. Så. Så här ligger det till:


Medborgare, i detta ögonblick, är Jag och de allierade styrkorna i det tidiga stadiet av de militära operationerna för att avväpna Ove Lärkes son dennes skrivkunnande, befria svenska folket och försvara världen från stor fara.

Efter mina order har de allierade styrkorna börjat slå till mot utvalda mål av Ove Lärkes son betydelse för att underminera hans skrivande förmåga att utkämpa krig. Detta är de första stegen av vad som kommer att bli en bred och gemensam strid. Fler än 35 länder ger avgörande stöd – från användning av marin- och flygbaser, till hjälp med underrättelsetjänst och logistik, till deltagande av stridande förband. Varje land i koalitionen har beslutat att bära ansvaret och dela äran av att tjäna i vårt gemensamma försvar.


Till alla män och kvinnor i Sverige: Freden i en orolig värld och hoppet för ett förtryckt folk ligger nu i era händer. Det förtroendet är väl placerat.

Fienden ni möter känner snart till er skicklighet och ert mod. Folket ni befriar kommer att bevittna hederligheten och kraften hos det svenska folket.

I denna konflikt möter vi en fiende som inte har någon respekt för krigskonventioner och moralregler. Ove Lärkes son har placerat blogginlägg i ett försök att använda oskyldiga män, kvinnor och barn som sköldar för sitt eget okunnande.

Jag vill att hela världen känner till att de allierade styrkorna gör allt för att oskyldiga inte ska komma till skada. En militär insats i svår terräng i ett land stort som Örebro (och Gagnef) kan dra ut längre på tiden och bli svårare än en del förutsett. Och att hjälpa Örebros (och Gagnefs) folk till att åstadkomma ett förenat, stabilt och fritt land kräver vårt oförminskade engagemang.


Vi kommer till Örebro (och Gagnef) med stor respekt för dess medborgare, för deras fantastiska civilisation och för den religiösa tro de utövar. Vi har inga andra ambitioner med Ove Lärkes son än att avvärja ett hot och återvinna kontrollen över landet till dess medborgare.

Jag vet att våra familjer ber för att de ska återvända tryggt och snart kommer miljontals bloggare att be med dig för dina anhörigas trygghet och för att de oskyldiga ska skyddas.

För din uppoffring får du tacksamhet och respekt tillbaka från mig, Den Smorde. Och du kan vara säker på att våra styrkor kommer hem så snart deras uppdrag är slutfört. Så fort detta krig mot Ove Lärkes son är vunnet.


Jag går in i den här konflikten motvilligt – samtidigt är vårt syfte klart. Människorna i världen och våra vänner och allierade vill inte leva på nåder i en blogg som hotar freden med klumpiga texter och felaktiga påståenden om upphovsrätten. Vi kommer att möta hoten nu, med min blogg.

Nu när konflikten är här, är det enda sättet att begränsa dess varaktighet att gå in med avgörande kraft. Och jag kan försäkra er att det här inte blir någon kampanj med halvmessyrer och vi accepterar ingen annan utgång än seger.


Medmänniskor, faran mot mig och världen är övergående. Vi kommer att gå igenom den här tiden av fara och fortsätta arbetet för fred.

Vi kommer att försvara min blogg. Vi kommer med frihet till andra som kommer att breda ut sig.

Må Gud välsigna mig och alla som försvarar mig.



PUSS!

/Riku Varjamo




Fotnoter about hard facts


Erik  -  Närkes Mats Ronander.

Medborgare  -  Hommage à Ulf Samuelsson.

Halvmessyrer  -  Hommage à Micke Dorsin.

Kommentarer
Postat av: Diktatorn

Jaha. Ska vi ta upp det här med upphovsrätt igen?

2008-12-17 @ 16:07:52
URL: http://eriklarke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0