Fotriktiga skor

Hej igen!

Att ha ett anteckningsblock med Tintin och Milou på kan ta en till oanade höjder. Redan att min "Att tala II"-lärare är den här killen tyckte jag var kul. Men tack vare mitt block lärde jag mig att det bara var början.


Så här gick det till:


(Setting: Klassrummet strax innan seminarium)


En klasskamrat (vi kan kalla henne Feven) som ser blocket: Åh, vad fint!


Jag (vi kan kalla mig Tug): Yep. Absolut. Jag skrev förresten min
populärvetenskapliga text
om professor Kalkyl.


Här bryter läraren (vi kan kalla honom Ni na ni na ni na na-mannen) in: Professor Kalkyl? Jag var faktiskt honom i Aftonbladet en gång. Ja, de tyckte tydligen att jag passade för det.



Och jo, det är faktiskt sant. Se bara. Min lärare har alltså blivit utsedd till professor Kalkyl (!) av Filip Hammar (!!) iklädd (vilket du kan se om du klickar på artikelseriens huvudnummer) Matti Toivonen-page (!!!). I min lilla värld är det fantastiskt roligt.


PUSS!

/Mull Pascha





Fotnoter about hard facts


Tintin  -  "Gnag av repen, Milou!"

Feven  -  Lärde oss att "hiphop är ej kläderna vi bär", att tänka på att "spela ej ghetto när ni har det bra ställt", "element respekt" och "icke bite".

Ni na ni na ni na na-mannen  -  Hommage à Filip, Fredrik och Brandmannen-mannen.

Kommentarer
Postat av: elly

hahaha! herregud så roligt! du kommer lätt få högsta betyg av professor kalkyl, tintin. du är ju gangsta också, så han skulle inte våga annat.

2008-02-11 @ 21:22:40
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: hille

öj, vad har hänt! det ser ju alldeles annorlunda ut. jag blir stressad av förändringar. men det var ett roligt inlägg, ja.

2008-02-11 @ 22:08:14
Postat av: Jenny

Jag trodde att jag hade kommit fel och kände mig inte riktigt bekväm med layouten. om jag inte har vant mig inom en vecka så kanske du måste göra någonting åt det.

2008-02-12 @ 12:01:49
Postat av: Fridah

Oh, Feven!! Vad gör hon förutom att skriver tio budord nuförtiden?

2008-02-12 @ 16:02:25
URL: http://indiepopochskit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0