You don't have to whisper, she knows she's a maid

Hej igen!

Jag missade ett korridorsmöte i söndags. Därför kom jag inte med på listan över vem som har köksvecka och därmed ansvaret för att köket är skinande rent. När jag pratade med korridorens iranier om det hela sa jag "well, that's pretty good, then I don't have to do any cleaning" och han skrattade.

Sedan dess har jag tänkt på en enda sak: Varför trodde han att jag skämtade?


PUSS!

/Yannic Seidenberg





Fotnoter about hard facts


Skinande rent  -  "It's like a hospital room with a stereo" som Jay Leno en gång beskrev Jerry Seinfelds dåvarande lägenhet.

Iran  -  Hommage à Mehdi Mahdavika och Ali Daei.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0