For those who never learned the words Jesus said

Hej igen!

Alla som vet nagot om matlagning och hygien vet att det dar med att frysa ner och tina upp samma sak flera ganger inte ar nagon bra idé. En som dock har blivit too bigheaded och arrogant for att minnas det ar den dar karaktaren som brukar kallas Gud. Darfor har Uppsala de senaste veckorna ett par ganger per dag pendlat mellan minus 5 och plus 10. Och det som galler mat galler aven grasmattor, darfor blir Uppsala en veritabel leraker varje gang det ar plusgrader. Sa, Gud, reglerna du bestamt galler alltsa aven for dig.

Nu har jag fatt nog. Sa darfor; Gud, gor vi sahar: Jag har akt till Frankrike over pask. Under tiden far du tanka over vad du har gjort. Forhoppningsvis innebar faktumet att det ar pask att du blir odmjuk nar du tanker pa vad din son stod ut med. Och sa nar jag kommer ska det vara sommar. Okej?


PUSS!

/Paskar




Fotnoter about hard facts


Too bigheaded  -  Hommage à Dulee Johnson.

Gud  -  That guy from Star Wars.

Frankrike  -  Man har markliga tangetbord har, som ni kanske marker.

Pask  -  I gar larde jag mig att en pasktradition i Slovakien ar att killar haller vatten pa tjejer (!), slar tjejer med pinnar (!!) och sedan far godis och pengar (!!!). Jag tror att vi i Sverige har mycket att lara av Slovakien.

Slovakien  -  Hommage à Jergus Baca.


Kommentarer
Postat av: i prefer to call them dreams

after all those years... är det fortfarande roligt att läsa när folk inte haft tillgång till prickar och ringar. i synnerhet när det är du som skriver utan prickar och ringar. jag har lite extra svårt att ta dig på allvar då. :)

2008-03-25 @ 23:57:00
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: hille

jag håller med elly, det var precis det jag tänkte säga. inte kan man ta något på allvar när det står "pask". paskpaskpask

2008-03-26 @ 14:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0