Jag borde sitta på någon klippa och tänka över allt det här

Hej igen!

Ibland måste man göra saker man inte står för, som skäggbusen Ulf Lundell brukar säga. Här följer två exempel på situationer som jag inte kommer vilja ha med på mitt personlighets-CV:

  Häromveckan laddade jag kaffeperkulatorn när jag gick och la mig på kvällen "för att det skulle gå fortare på morgonen sedan". Blir man mer vuxet planerande än så?

♦  I dag läste jag mina läxor högt för mig själv "för att det var lättare att förstå då". Var det inte sådant folk bestraffades för med snöbollar i nacken, riggade skåp (så att alla böcker ramlar ur när de öppnades) eller huvuddopp i toaletterna på den gamla goda tiden?


PUSS!

/Sascha Riether




Fotnoter about hard facts


Skäggbuse  -  Hommage à Christer Olsson, Tommy Sjödin och Pär Djoos.


Ulf Lundell  -  Känner sig som en blandning av Donovan och Satan.


Gammaldagsa bestraffningar  -  "In the Middle Ages you would get locked up for even suggesting it", som George Costanza sade angående att försöka bjuda ut sin flickväns room mate.


Kommentarer
Postat av: Fridah

Oh tack, nu stillades min tug-abstinens!

2008-05-04 @ 21:22:54
URL: http://indiepopochskit.blogg.se
Postat av: Linkinator

Daniel Breitholtz sa igår i programmet 'Äntligen Helg' på Megapol att han har börjat säga "åh hej" om mornarna för att liksom heja på sig själv lite som en farbror.
Något ännu mer gammaldags är att säga grammofon (istället för cdspelare), flygmaskin osv... Än har du lång väg att gå! Snart är det midsommar oggelito! då ka vi dansa i gropen och låtsas vara något så knäppt som grodor..

2008-05-05 @ 13:32:22
URL: http://fatleo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0