My German financier Hans, may he rest in peace, died in an accident on the Autobahn

Hej igen!

Jag fick ett samtal från världens bästa tidning i går. Det gjorde mig glad. Det var dessutom ett trevligt samtal.

Eller, rättare sagt, det hade varit trevligt om jag inte var paniskt rädd hela tiden för att min telefon skulle dö.

Batteriet i den är nämligen mer kortlivat än en genomsnittlig Newcastle-tränare. Och det var bara till hälften laddat. Med andra ord ingenting en sansad man skulle luta sig emot för ett för framtiden livsavgörande samtal.


Utdrag ur samtalet:



Mannen På Andra Sidan: Ja, du ville alltså komma hit på praktik, är du fortfarande intresserad?

Tug Wilson, Som Jag Gillar Att Kalla Mig: Ja, ja, absolut!

Tug Wilsons Mentala Röst: Funka, telefonhelvete! Funka, telefonhelvete! Funka, telefonhelvete! Funka, telefonhelvete!


MPAS: Har du några minuter?

TWSJGAKM (som egentligen har redigeringsgenomgång): Ja, ja, absolut!

TWMR: Ja, du, telefonen, håller du inte ut i några minuter kan jag lova att det inte dröjer ens några minuter innan jag kastar in dig i en cementblandare.


MPAS (några minuter senare): – ...ja, reporterdelen är ju också en viktig del av det här jobbet. En del som kommer hit verkar mest vilja skriva en roman...

TWSJGAKM: – Haha, ja, jag kan tänka mig det.

TWMR: – Kommer jag någonsin kunna skratta igen om detta bryts?



Men telefonen höll ut, och dog sedan med en suck några minuter senare. Well done, old friend.


PUSS!

/Brian Holzinger





Fotnoter about hard facts


Ett trevligt samtal  -  Hommage à detta:





Newcastle  -  Engelsk fotbolls Pelle Fosshaug.

Brian Holzinger  -  Med den gamle Stanley Cup-finalsprofilen säger vi tack och hej till Sabres-legenderna här i bylinerna och riktar in oss på VM 94-stjärnor.

Kommentarer
Postat av: elly

nå? fick du "jobbet"?

2008-11-09 @ 18:42:27
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: elly

hahahaha, jag fick precis verifiera min kommentar med "attracted If". jaha. what if?

2008-11-09 @ 18:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0