Can't you hear that rooster crowin'?

Hej igen!

Den senaste månaden har jag (som ni kanske minns) gått på halvtid och ägnat större delen av tiden åt att äta mackor med spansk lufttorkad skinka på. Men nu är den cake walken slut. I kväll drar nästa kurs igång. Och i morgon ytterligare en.

Hur jag hanterar det? Jodå, tackar som frågar.

Jag ska inte klaga. Jag sitter här och biter på naglarna och har "New Morning" (den mest trallvänliga, gladlynta och minst edgy låten i Dylans hela katalog) på repeat i hörlurarna, samtidigt som jag maniskt läser om gamla Gradvall-artiklar.

Ja, så där som jag alltid gör när jag försöker stänga ute all skada som världen vill åsamka mig. Min variant på Eric Formans taktik att ligga i fosterställning och tänka på pannkakor.


PUSS!

/Harald Krämer





Fotnoter about hard facts


Spansk - Hommage à Javier de Pedro.

"New Morning" - Titelspår på albumet som just Gradvall nyligen, märkligt nog, outade som sin favorit-Dylan.

Eric Forman - "You can't take away the Vista Cruiser.. that's my Batmobile.. without it I'm just a guy in a silly outfit!"

Kommentarer
Postat av: elly

det här med fosterställning verkar vara på tapeten nu... dock utan pannkakor.

2008-10-06 @ 18:20:59
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: martina

Ja, Beatles vore ju inte så tokigt. Kanske ska man höra av sig till Paul...Rasmus är grym på trummor!

2008-10-06 @ 21:53:46
URL: http://yevonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0