Från högsta ort

Hej igen!

Fredrik Wikingsson berättade en gång om en intervju han gjort med Ulf Lundell:

"När Lundell hade läst artikeln sa han: 'I de flesta intervjuer är textpartierna mellan frågorna styltiga, men du skriver bra, grabben.' Mitt journalistlivs stoltaste ögonblick. Ett yrkesmässigt praktstånd."


Jag förstår hur han kände sig. Thomas Halvarsson, en av Sveriges skarpaste kåsörer och för tillfället landets mest läsvärde bloggare, uppmärksammade mig i går:

"Dagens bloggare: tug. Firar 400 inlägg just i dag, ja igår då, och celebrerar det med en exklusiv Oskar on Oskar-intervju med bloggens författare Oskar Klingborn - ung man med absolut gehör för språket och den sortens ironi skribenter är beredda att gå över lik för att skaffa sig."


Först träffade jag världens bästa tack vare den här bloggen. Och nu detta. Vad mer kan jag egentligen uppnå med den? Kanske är det dags att lägga bloggen på hyllen.

Eller kanske är det dags för en rik redaktör att ta hinten och ge mig ett jobb.


PUSS!

/Rhett Warrener





Fotnoter about hard facts


Fredrik Wikingsson om att intervjua Lundell  -  Juniskärs Pär Karis berättar vidare: "Jag fastnade i hissen hos Lundell när jag skulle lämna en utskrift av intervjun. Han kom hem, såg mig och frågade: 'Har du texten?' Jag lyckades sticka ut pappersbunten. Han tog den, sa 'hissen fixar du väl själv – och gick!"

Ett yrkesmässigt praktstånd  -  Ur en intervju med Andres Lokko: 
"Nu har ju jag ett problem; Kevin Rowlands nya skiva kommer om en och en halv månad.
Vad händer då?
Hela anledningen till att jag en gång i tiden började skriva om musik var att jag en vacker dag skulle komma få tag på Kevin Rowlands nyaste skiva innan någon annan. Och jag skulle komma att slippa läsa om den i utländska tidningar och vara förbannad över att det finns människor som har den före mig. Nu har jag fått den och jag har liksom uppnått allt jag velat. När jag nyss hade fått den i brevlådan, innan jag ens hade lyssnat på den, så kändes det som att jag var färdig, vilket är lite förvirrande."

Oskar Klingborn  -  Jag ber om ursäkt för den självhyllande tonen i det här inlägget. Jag hoppas att den kompenseras av det jag skrev i går.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Oskar! Nu har jag skaffat en egen. så nu kan du inte fortsätta utesluta mig. kram.

2008-10-23 @ 16:03:10
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Fridah

Aw, "Världens bästa"? Är du?

Snart ska jag tala ut någonstans (mest troligt blir det i Dalatidningen) och säga: "Det är JAG som träffade världens bästa tack vare MIN blogg."

Då blir du ägd.

Puss.

2008-10-23 @ 16:10:39
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: Jonas

Bara att printa Halvars synnerligen välmotiverade hyllning och bifoga till CV:t som du sedan vidarebefordrar till Bjurman när du ansöker om att bli hans side-kick på Manhattan.

2008-10-23 @ 16:24:00
URL: http://malvaochhassel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0