It's probably like North Dakota

Hej igen!

Det kan vara svårt det där med perspektiv på tillvaron. Att inte bli för hemmablind.

Ett klassiskt exempel är när travkusken Åke Svanstedt, uppväxt och boendes i Sundsvall, får frågan hur många invånare hemstaden har. Han får två alternativ: hundra tusen eller två miljoner. Åkes svar? Två miljoner.

Men. Den gode Åke är inte ensam.

I dag diskuterade vi hur geografiskt exakt man bör vara när man rapporterar nyheter från kommunens småbyar. En klasskamrat gick igång på detta och utbrast: – Men... Sundsvalls kommun är ju GIGANTISK!


Och det är ju klart 1: Allt är ju relativt.

Och det är ju klart 2: Han har ju en poäng. Det bor ju ändå två miljoner människor här.


PUSS!

/Heilbronner Falken





Fotnoter about hard facts


Hemmablind  -  Hommage à när Mats Sundin propagerar för "LINKAN!" (läs: Fredrik Bremberg) i samtliga tio kategorier när det handlar om att utse elitseriens bästa rollspelare.

Åke Svanstedt  -  Bergsåkers Sören H. Lindberg.

Sundsvall  -  Ligger mitt i landet. Så typiskt svenskt lagom!

Kommentarer
Postat av: Jonna

jag märker att man måste läsa din blogg dagligen för att inte tappa kontrollen.. men jag tycker du borde tillägnat mig ett födelsedagsinlägg? nej, jag är inte alls ego. och nu dröjer det ett år tills nästa chans. puss&kram!

2008-10-20 @ 16:28:52
URL: http://davies.bilddagboken.se
Postat av: Jonas

I en mycket tidig uppsats om "vad jag gjort i helgen" skrev jag att vi varit i sommarstugan i Tomtebo, som ligger utanför Stocksbro. Stocksbro har väl sisådär 150 invånare (om man räknar med korna) men föreföll mig likväl gigantiskt när jag var sju år gammal.

2008-10-20 @ 17:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0