I'm feeling something else here, Jerry

Hej igen!

Men Gud, en sådan trevlig dag. Kanske det var det en sådan här dag George Costanza åsyftade när han sa "this is gonna be my time, time to taste the fruits and let the juices drip down my chin". CSN har nämligen lyckats med något de väldigt sällan lyckas med, att glädja mig.

I går: Tug lämnar in årets ansökan. Det brukar ta tio-femton dagar innan man får besked och kan lämna studieförsäkran.

I dag: Tug får ansökan godkänd och kan lämna studieförsäkran. "RIKTIGT BRA!", som det heter på ståplatsläktaren i Ejendals Arena.


Som jag ser det beror CSN:s mirakelinsats på ett av följande två skäl.

1) Jag behöver helt enkelt all hjälp jag kan få. Jag är nämligen inte speciellt intelligent. I går skulle jag exempelvis från skolan ringa och boka om en tandläkartid. Jag tänkte att det kanske skulle bli för mycket oväsen bland alla människor. Jag gick därför in i ett tomt trapphus och ringde. Ett trapphus där det, naturligtvis, ekade. Hade det varit en sketch med Conan O'Brien hade jag fått en röd stämpel med texten "ASS" i ansiktet.

2) CSN är tvungna att hålla sig väl med mig. Jag är trots allt deras bäste kund. Min skuld är så stor att om något skulle hända mig så att jag inte kan betala kommer de förmodligen gå i en omedelbar konkurs.


PUSS!

/Frank Neubarth





Fotnoter about hard facts


Gud  -  Hommage à Lucifer.

George Costanza  -  När han vid ett tillfälle befordras tas hans tidigare (heltids)jobb över av en praktikant som kommer in på måndagar efter skolan.

CSN  -  Eller Guld-Ivar Flinthjärta, som en närstående släkting till mig brukar säga.

Conan O'Brien  -  Världens längste människa.

ASS  -  Hommage à familjen Glennert.

Kommentarer
Postat av: Hille

Men vafan! Här skickade jag in ansökan för massa massa dagar sedan, och inte har jag fått lämna någon studieförsäkran än. Hmpf. Vem mutade du? Och med vad?

2008-09-05 @ 14:37:47
Postat av: CSN

Mig. Jag godkände även min egen ansökan så att jag kan beställa en 42'' TV. Det kändes bra. Den lille lille TV.

2008-09-06 @ 02:24:09
URL: http://audereestfacere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0