Let's make this precious

Hej igen!

Stundtals är livet rätt så trevligt. Även när man lever på CSN i en genomgrå och tiogradig svensk, mellanstor stad.

Ett sådant tillfälle kan komma en ledig torsdagsförmiddag. När klockan är tjugo över nio och den smörbrynta frukostmackan med vitlökssalami är uppäten, när morgonespresson är uppdrucken och Dexys Midnight Runners-skivan (Too-Rye-Ay) i stereon är färdigspelad. Då när man känner att man kanske skämt bort sig tillräckligt. När ens pliktkänsla säger att det kanske är dags att duscha och göra lite nytta.

Då kan det vara rätt så trevligt att istället trycka i gång nästa Dexys-skiva (Searching for the Young Soul Rebels), krypa ner under täcket, skicka sms till sin flicka och sedan läsa slumpmässigt utvalda kapitel i Fever Pitch. Ja, det kan faktiskt vara alldeles utomordentligt trevligt.


PUSS!

/Josef Weikl





Fotnoter about hard facts


Smörbrynt frukostmacka med vitlökssalami - Hej hjärtinfarkt!

Fever Pitch - Ingen fotbolls- och/eller litteraturintresserad människa med självaktning har låtit bli att läsa den. Men jag ger ändå ett utdrag: "Jag bönade och bad och tjatade, och så småningom gav mamma vika och lät mig åka på bortamatcher. På den tiden jublade jag, nu är jag uppbragt. Vad i hela friden tänkte hon på? Läste hon inte i tidningarna, såg hon inte på teve? Hade hon aldrig hört talas om huliganer? Var hon verkligen ovetande om vad Football Specials, de ökända tåg som transporterade supportar kors och tvärs över landet, egentligen var? Jag kunde ha avlidit."

Utomordentligt trevligt - Ungefär som brorsans fina hyllning av gubbrock i går.

Kommentarer
Postat av: Fridah

I do enjoy söta sms, men på ricko, gör ni verkligen ingenting där borta i Essvallreeegn? Det verkar ju inte så, så kom hem till mig så gör vi nåt ihop.

Fram tills dess dricker jag äppeljuice med balkongdörren öppen. Puss.

2008-09-18 @ 14:09:47
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0