The same thing I want from you today, I would want again tomorrow

Hej igen!

I helgen blev så Vanilla Sky slutligen borttradad. Jag undrade ju lite vilken Pacino-film det var som jag lovats i utbyte. "Kan det vara Scent of a Woman, Björn? Eller är det Sea of Love?", skrev jag. Svaret på frågan visade sig kort och gott vara "ja". Jag fick nämligen välja fritt mellan de två. Soup Nazi-referenserna vann över John Goodman och följdaktligen finns nu även Scent of a Woman på min dvd-hylla.

Såväl Björn som Vanilla Sky, med sitt hyllande av ett Bob Dylan-foto, för mig in på nästa ämne. Det påminner mig nämligen om tillfället när Björn och ett annat foto på Dylan gemensamt skrämde slag på mig.

Två av mina käraste ägodelar är, som många av er säkert redan vet, dels en Dylan-poster (som jag skriver om här) och dels min vän Björn. Och faktum är att dessa två ägodelar (jodå, jag anser det fair to say att jag äger Björn, åtminstone i tennis) liknar varandra ganska mycket. Se själva:
       
(Foto: Anita&Televinken)


Ja, det skulle faktiskt visa sig att de är mer lika varandra än jag först trodde. Jag vaknade en morgon med huvudet vänt mot väggen med postern – och när jag slog upp ögonen trodde jag för ett ögonblick att det var Björn som stod och tittade på mig medan jag sov! Jag reagerade, som det brukar heta på Goesisland Street, starkt. Jag vaknade, mer bokstavligt än vanligt, med ett ryck. Hur mycket jag än tycker om min vän finns det a time and a place för hans besök och detta var inte ett av dem.

Och vad lär vi oss då av detta? Ja, det är inte mycket. Möjligtvis att jag är rätt korkad. I alla fall när jag vaknar.


PUSS!

/Egidius Braun





Fotnoter about hard facts


Al Pacino  -  Hollywoods Gunnar Mosén.

Soup Nazi  -  "He's not a Nazi, he just happens to be a little eccentric, as most geniuses are", som Kramer brukar invända.

John Goodman  -  Hollywoods Leif G.W. Persson.

Bob Dylan  -  Den nye Maradona.

Kommentarer
Postat av: Fridah

Men Oskar, du är ju både söt och korkad.

2008-09-30 @ 17:13:23
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: sara

haha ja d var faktiskt sjukt lika =)

2008-09-30 @ 23:46:55
URL: http://stikosara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0