We learned more from a three-minute record, baby, than we ever learned in school

Hej igen!

Min flickvän, sidekick och livscoach listade nyss sin iPods "25 mest spelade". Jag gjorde likadant för ett par år sedan. Eftersom min älskade podd nu ligger i koma, utan några större förhoppningar att någonsin vakna igen, kan det väl vara en lämplig idé att som ett farväl dela med mig av den slutgiltiga listan. Så här är de, de 25 mest spelade spåren efter den sista nollställningen som skedde i våras:

  • "För en Lång, Lång Tid"  -  Håkan Hellström
  • "Backstreets"  -  Bruce Springsteen
  • "Seven Days Too Long"  -  Dexys Midnight Runners
  • "Tro och Tvivel"  -  Håkan Hellström
  • "Som Jag Vill"  -  Jakob Hellman
  • "Six Days on the Road"  -  The Flying Burrito Brothers
  • "Shane MacGowan"  -  Hästpojken
  • "Land of Hopes and Dreams"  -  Bruce Springsteen
  • "Back to the 101"  -  Albert Hammond, jr.
  • "You're Still Standing There"  -  Lucinda Williams & Steve Earle
  • "One More Cup of Coffee (Valley Below)"  -  Bob Dylan
  • "I Was Made to Love Her"  -  Stevie Wonder
  • "London Calling"  -  The Clash
  • "Kär i en Ängel"  -  Håkan Hellström
  • "So Used to Be Saved"  -  Joel Alme
  • "Fulla för Kärlekens Skull"  -  Eldkvarn
  • "Get Me Away from Here, I'm Dying"  -  Belle & Sebastian
  • "Jag Vet Inte Vem Jag Är, Men Jag Vet att Jag Är Din"  -  Håkan Hellström
  • "This Time Tomorrow"  -  The Kinks
  • "Return of the Grievous Angel"  -  Gram Parsons
  • "Vi Kommer Att Dö Samtidigt"  -  Säkert!
  • "My City of Ruins"  -  Bruce Springsteen
  • "White Winter Hymnal"  -  Fleet Foxes
  • "Born to Run"  -  Bruce Springsteen
  • "Here Comes the Sun"  -  The Beatles

Så där. Nu är det bara att ladda ner, lägga in och spela de här låtarna så många gånger att listan får leva kvar i hela världens poddar.


PUSS!

/Ingo Pohlmann

Kommentarer
Postat av: Fridah Törnblom

You're pretty pretty.

2008-09-11 @ 20:41:57
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0