Alcohol is not a religion

Hej igen!

Jag var på Systembolaget i veckan. Före mig i kön hamnade en man i 50-årsåldern. När det var hans tur frågade han kassörskan "behöver inte jag visa legitimation?" och så skrattade han intensivt, högt och länge. Kassörskan log glatt.



Två tankar:


1) Hur ofta får inte kassörskan höra detta skämt? Förmodligen mer ofta än Seinfeld-skådespelaren Wayne Knight hälsas med orden "Hello Newman...!" Jag kan tänka mig att det i personalrummet på systemet finns en skylt med texten "... dagar utan legskämt" och så får man hänga dit en skylt före med en etta på de få eftermiddagar då man inte har utsatts för det.

2) Vi minns alla att vår vän Magnus Glans har haft sina funderingar när det gäller köetikett. Och när personen före en i kön skojar till det vet jag verkligen inte hur jag förväntas att agera. Förväntas jag skratta med redan när skämtet dras? Förväntas jag att bygga vidare på skämtet när det är min tur? Förväntas jag låtsas att jag inget har hört trots att personen har skrikskrattat i mitt öra? Förväntas jag dela ut ett njurslag för att personen fördröjer kön med sitt usla skämt?

I stället brukar jag le lite mer fånigt än vanligt. Det känns otroligt slätstruket.


PUSS!

/Leo Spaceman




Fotnoter about hard facts


Standardskämt om alkohol  -  Inget slår naturligtvis de klåpare som så fort någon annan spiller ut sin booze utbrister "Det där är alkoholmissbruk!". De brukar alltid finns någon i varje större sällskap. Och Gud, som de tycker om att få sin chans att briljera med sin kvicktänkthet och Gud, som de har suttit på nålar och väntat på att få se ett glas skvalpa över. För allas trevnad gäller för dessa personer definitivt det där med njurslag. Om ingen av er känner för att göra det är det bara att ringa mig så gör jag det.

Magnus Glans  -  Frejas egen J. Peterman.

Kommentarer
Postat av: eagle

fotnötter! jag visste inte att jag saknat dem förrän jag såg dem nu. ett skämt som dras oftare än "behöver inte jag visa leg, hehe?" är att de inte behöver något kvitto, man får ju inte dra av på deklarationen ändå.

2009-04-20 @ 11:26:42
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: anna

har du förresten kommmit fram till något angående vem det egentligen är som ska lägga fram den där lilla plastpinnen på bandet i mataffären, som skijer en kunds varor från en annan? jag har för mig att du hade ett inlägg om det där förut, men jag följde aldrig upp för att kolla var det egentligen blev bestämt. PUSS!

2009-04-20 @ 14:53:39
URL: http://beringerhill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0