Oh yeah, 'cause the Boomtown Rats was still a big band in 1985

Hej igen!

Ricky Gervais ringde mig igen. Även denna gång sa han att han gärna ville lämna sitt bidrag till den här bloggen. Återigen var jag tvungen att säga att jag var smickrad men att jag helst vill göra allt skrivande själv. Men inte heller denna gång ville jag vara omöjlig utan gick med på att välja ut gammalt ett favoritklipp med honom och lägga ut här.

Red Nose Day infaller en dag om året i England och är en del av välgörenhetsprojektet Comic Relief. Det är gigantiskt stort där borta och Red Nose Day är som alla sorts faddergalor som sänds i Sverige varje år fast upphöjt till stjärnstopp.

Det här är Gervais insats för 2007 års insamling. Medverkar i klippet gör Stephen Merchant (Gervias sidekick och medskapare till The Office och Extras), Jamie Oliver (tv-kock som de senaste åren gjort sig känd för sina kampanjer mot skräpmat), Sir Bob Geldof (rocksångare som adlades efter att ha dragit igång Band Aid) och Bono (världshelgon som sjunger i U2 när han inte räddar planeten).






PUSS!

/Roman Petrovicky





Fotnoter about hard facts


Ricky Gervais och Red Nose Day - David Brents inställning till det hela:





Rädda planeten - Hommage à Frodo Bagger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0