Medan jag läser nyheter på transparent text-tv

"När jag har badat henne på kvällarna, i stället för att läsa sagor brukar vi spela Grand Theft Auto IV med ljudet nerskruvat. Så berättar jag vad som händer. Jag springer omkring i New York och mördar folk till höger och vänster och förklarar att nu ska pappa till en lagerlokal i Bronx där pappas kollega Demitri sitter gisslan, men då måste vi först söva de där ryssarna som står borta i dörren, det är därför pappa tar fram sitt kikarsikte. 'Mer mer!' skriker Pella. Och sen när jag tar fram bazookan brukar hon stöta ur sig ett triumferande 'Ha'! Jag tycker det är svinkul."


Fredrik Wikingsson om vad han gör med sin tvååriga dotter, ur en alldeles förträffligt utmärkt intervju från i våras som jag nyss hittade bland min favoriter.

Kommentarer
Postat av: Fredrik Virtanen

Köp Café och bli man oskar! Då får du dessa intervjuer på en gång!

2009-10-23 @ 17:35:51
URL: http://eriklarke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0