This thing came off! This thing came off!

Hej igen!

Natten till i går kliade jag så mycket i mitt trötta öga att ett blodkärl sprack. Det gjorde mitt öga rött och delar av mitt ansikte kraftigt uppsvullet.

Jag såg deformerad ut. Tänk The Elephant Man. Eller ännu hellre Sunset Beach-Vanessas ansikte efter att Virginia hade injicerat henne med den där hudsjukdomen.

Det är ungefär så man vill se ut när man ska jobba för första gången på ett par veckor. Och då ett jobb som till stor del går ut på att träffa människor.

En frysförpackning under ögat och lite duschande hjälpte dock ganska bra. När jag väl kom till jobbet såg jag bara rejält rödgråten ut. På ett öga.


Men det må vara hänt.

Det riktigt oroande är vad som kan ha orsakat det. Kan det vara sant det där som mamma brukade hota med när jag var liten. Det jag bara trodde var tomt prat. Har det verkligen börjat hända nu? Att mina ögon blir fyrkantiga av allt tv-tittande?


PUSS!

/Red Ross

Kommentarer
Postat av: Erik

Körde du det klassiska, dock mindre bra, skämtet "då skulle du ha sett den andra killen. höhöh" när folk frågade dig om ögat.

2009-09-24 @ 23:30:46
URL: http://eriklarke.blogg.se/
Postat av: Limpan

Haha! Sunset beach liksom.

2009-09-25 @ 23:44:21
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com
Postat av: eagle

like a beautiful black blur...

2009-09-28 @ 10:15:56
URL: http://helhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0