Gitarrer & bas, gurkor & hat

Hej igen!

Ni kanske minns att jag skrev om det lustiga instrumentet gurka för ett par månader sedan? Jag konstaterade att Bowies The Man Who Sold the World och Girls Hellhole Ratrace var de enda låtarna som jag kunde komma på som använde instrumentet.

Well, döm då om min förvåning när jag förra veckan under en och samma kväll upptäckte två nya gurklåtar.


Dels såg jag Up in the Air som hade med följande förtjusande Fleet Foxes-doftande dänga:






Nästa låt borde jag ha kommit på redan förut. När jag gick hem från filmtittandet lyssnade jag nämligen på Help! i min iPod. Bland annat denna låt:






Nu behöver vi bara hitta sex låtar till så kan vi ge ut The Ultimate Gurka Compilation och bli rika.


PUSS!

/Sad Brad Smith





Fotnoter about hard facts


Help Yourself  -  Ja, visst delar den titel med en av northern soul-skattens allra vackaste pärlor:



Kommentarer
Postat av: Anna Maria

Känn dig utmanad. Kolla min blogg.

2010-03-01 @ 23:00:58
URL: http://livetilycka.blogspot.com/
Postat av: Anonym

jag vet egentligen inte om det här är en gurklåt. men jag tror det: http://open.spotify.com/track/5LEytHeSPL3WIrli4sptPW

(jag tyckte jag var tvungen att kommentera trots att jag är flera månader sen och trots att jag inte känner dig eftersom jag råkade lyssna på låten precis när jag läste det här.)

2010-06-27 @ 13:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0