The fourth annual Tugs mellandagsmania del 1

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Träffade och intervjuade Gladys del Pilar.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hard to say. Jag lovade att 2009 skulle bli det sista året som jag pluggade. Så det är väl först nu som det är möjligt att bryta mot.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Björn "Björn Arrias" Arrias blev gudfar. Never go against the family, Björn. Det var skojigt. Trots att jag fortfarande inte har träffat Walter än.
4. Dog någon som stod dig nära? Jag kastade sönder ett durkslag när Rögle slog Leksand i Kvalserien. Det durkslaget och jag hade delat många måltider.
5. Vilka länder besökte du? Sverige och... eh... Norrland. I ärlighetens namn är detta upprörande. Det är nog första gången sedan väldigt tidigt 90-tal som jag inte varit utomlands på hela året.
6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010? Utlandsresor, uppenbarligen!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas, och varför? 1 maj. Jag var i Umeå då.
8. Vad var din största framgång i år? Min flickvän var min flickvän varje dag.
9. Största misstaget? Jag var i Leksand ALLDELES för lite i somras.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag brukar främst skada Andersingers arm.
11. Bästa köpet? Ett trepack kassettband.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Min dator.
13. Vilken var årets trend? Gemensamma 25-årsfester.
14. Vilket var årets största u-landsproblem? Vaccin gjorde mig trött.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? DT hade en läsarchatt med Patric Kjellberg där han svarade enstavigt och arrogant på samtliga frågor. Det var kul.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009? Jag har själv skrivit en låt som heter "Fridah med H-sången". Tyvärr har jag blivit förbjuden att sjunga den i offentligheten.
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? På det stora hela betydligt gladare än på länge.
18. Vad önskar du att du gjort mer? Fått lön.
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Betalat hyra.
20. Hur tillbringade du julen? I en bastu. Bland annat.
21. Vilken var årets skrattfest? Fridah när Jens Bergenström visade att Prestberg går på vatten.
22. Blev du kär i år? Jag fortsatte på den inslagna vägen.
23. Hur många one night stands? Lagom.
24. Favoritprogram på TV? Varuhuset.
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nä.
26. Bästa boken du läste i år? Med reservation för galopperande demens var det "Skynda att älska".
27. Största musikaliska upptäckten? Girls, antar jag.
28. Något du önskade dig och fick? Ett riktigt kök.
29. Något du önskade dig men inte fick? En lillebror.
30. Årets bästa film? Stockholmsnatt.
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Jobbade, höll på att trampa på en flickvän som satt i mitt trapphus och fick en brödrost.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Allt som de hemlösa vill ha är ett leende. Det har Danny Salsica sagt.
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Hip-hop är inte kläderna du bär.
34. Vad fick dig att må bra? Skånska.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Det finns någon som bland annat skriver kolumner varannan vecka i Metro och krönikor varannan vecka i DT. Hon är het.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Min vän/kamrat/ärkerival Andersingers jobbar hårt på att ta över världen. Lyckas han kommer vi alla att bli lyckligare.
37. Vem saknade du? Daniel Forsaeus.
38. De bästa nya människorna du träffade? Mats Åhlberg.
39. En värdefull läxa du har lärt dig i år? Hip-hop är inte kläderna du bär.
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: "Och tänkte att jäävlar, jag kommer göra mig så jävla illa här." Långa vägar - Håkan Hellström.
41. Två som nästan heter lika men varit olika bra under året: Sigge McKvack och Christer van der Kwast.
42. Två som nästan heter lika och som båda är ganska obra: Per-Anton Lundström och Karl-Johan Lundström.

2009 bästa: "Andersingers" som medverkade på valborgsfesten i Umeå.
2009 snyggaste: Star Pilots.
2009 fulaste: "Fy fan vad ful du är, Laul."
2009 varmaste: Allt utom golvet i Fridahs lägenhet.
2009 kallaste: Hägga. I år och alla år.
2009 bästa mat: Microrätten ”Kyckling Jacob”.
2009 smärta: Antti-Jussi Niemi.
2009 bästa dryck: 15-20 koppar kaffe.
2009 resa: Jag åkte tåg till Göteborg för att skaka hand med Belinda Olsson.
2009 låt: Allt med Star Pilots.
2009 film: Simple Jack.
2009 uttryck: "Ett stycke värsting!"
2009 utlänning: Jean-Luc Grand-Pierre.
2009 besvikelse: Min egen insats på det här. Försenat och illa genomfört.
2009 förändring: Jag pluggade klart. I guess that's something.
2009 hangout: Umeå.
2009 subkultur: Krocket.
2009 budget: All over the place.
2009 överraskning: När Daniel Olsson kallade Challe Berglund för Charles. Det var överhuvudtaget ett roligt bråk.
2009 djur: Sixten Jönsson.
2009 bråk: Oskar Klingborn vs. Anders Ingers.
2009 vapen: Armbrytning.
2009 konsert: Drömmen om Herrön.
2009 citat: "Jag ÅKER IN för det här annars!"
2009 saknad: Jan Huokko.
2009 person: Ronny Borelius.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Alltså, vem är du? Var kom du ifrån? När ska du skaffa dig en en redig blogg så att jag kan få se vad jag får för svar på mina kommentarer?

2010-01-07 @ 00:33:22
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com
Postat av: Oskar

Linnea: Haha, jag är redo att svara på alla dina funderingar var och när du vill. Men du får nog utveckla dina frågor en aning då.

2010-01-07 @ 12:07:17
URL: http://tug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0