The fourth annual Tugs mellandagsmania del 2

Hej igen!

Ja. Det har ju nyss infallit ett decennieskifte. Ni har eventuellt märkt det. Jag tänker inte ge mig på några topplistor över 00-talet. Ser jag en till kommer jag förmodligen att sprängas. I stället får det bli en ostrukturerad, ogenomtänkt och ointernrankad upprabbling av artister och grupper från de senaste tio åren som på ett eller annat sätt har blivit viktiga för mig. För att vara akutell för listan måste man ha slagit igenom som senast strax innan millenieskiftet. 2009 års femton bästa låtar? Nej, tyvärr blir det av olika anledningar (varav de flesta härstammar från att jag är en dålig människa) blir det ingen sådan i år. Men lyssna på Anna Järvinen, Girls, Bob Dylan, Fuck Buttons, Hästpojken, bob hund, Jamie T och några av spåren på Julian Casablancas solodebut så är ni en bra bit på vägen.


Håkan Hellström
Ed Harcourt
Arctic Monkeys
Anna Järvinen
Jamie T
White Stripes
Strokes
Kusowsky
Girls
Glasvegas
Tomas Andersson Wij
Albert Hammond, jr.
Marit Bergman
Hello Saferide
Ryan Adams
Badly Drawn Boy
Parken
Hives
Franz Ferdinand
Jens Lekman
Fuck Buttons
Libertines
Brendan Benson
M.I.A.
Kanye West
Avalanches
Babyshambles
Säkert!
Concretes
Peter Doherty
Tough Alliance
Jack Peñate
The Good, The Bad & The Queen
Lily Allen
Jenny Lewis
Moneybrother
Sci-Fi Skåne
Bloc Party
Phoenix
Vampire Weekend
Hästpojken
m83
Little Joy
Fleet Foxes
Last Shadow Puppets
Joel Alme
Matthew Jay
Khonnor
OutKast
David Sandström Overdrive
Suburban Kids With Biblical Names
White Hassle
Burial
Hot Chip
Magic Numbers
Kleerup
Soundtrack of Our Lives
Streets

Kommentarer
Postat av: Linnea

Varför inte vara lite nyskapande och lägga upp en spotifylista med nämnda band?

2010-01-07 @ 01:05:22
URL: http://lovely-limpan-not.blogspot.com
Postat av: Oskar

L: Det är ju naturligtvis en tanke.

2010-01-07 @ 12:08:16
URL: http://tug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0