From now on I'm Cosmo

Hej igen!

Det finns mycket att säga om gårdagens fotboll, men eftersom det mesta av detta redan går att läsa i valfri twitter-/facebookfeed ska jag bara nöja med en liten detalj här.

Bland det bästa med riktigt stora svenska fotbollsframgångar är att läsa kvällstidningarnas sportbilagor dagen efter. (Ja, jag tror faktiskt till och med att sportbilagorna är satta på jorden just för att finnas dagen efter just dessa stora svenska fotbollsframgångar. Smaka på det hönan/ägget-kalaset ett tag.)

I alla fall.

Jag studsade till när jag läste Expressen och såg Zlatans autograf:



Sju tankar om Zlatans autograf:

1) Skriver han inte sitt efternamn?

2) Skriver han i stället sitt förnamn två gånger?

3) Är det för att han fortfarande är i den fas som brukar infinna sig i trettonårsåldern där man testar olika autografer, och därför inte riktigt kan välja?

4) Eller är han proaktiv gentemot de autografsamlare som brukar texta under namnteckningen vems signering det är?

5) Innebär det i sådana fall att han även på vanliga blanketter på raden där det står "Namnförtydligande:" bara skriver förnamnet?

6) Några av de andra spelarna vars autografer var med i tidningen passade på att peta in små hälsningar där de tackade för stödet. Var Zlatans budskap till fansen kort och gott "Zlatan"? En lockande tanke.

7) (Det här har inte jättemycket med autografen att göra.) Hur går jag till väga för att bli kompis med Zlatan?


PUSS!

/Jogi Reschke





Fotnoter about hard facts


Hönan/ägget  -  Vad kom först; omeletten eller pamfletten?

Zlatan  -  der Große.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0