Yeah, that's the same as "it has something to with wind"

Hej igen!

Alla (Leif GW Persson troligtvis undantagen) har vi nog eviga frågor som vi går och grubblar på, utan att egentligen förvänta oss något svar.

Själv kan jag börja hyperventilera bara av att tänka på hur universum kan vara oändligt eller på hur, om Gud inte finns, det kan ha uppkommit en existens.

Men även om det faktiskt finns svar på det kan jag åtminstone trösta mig med att det finns väldigt få andra människor som sitter på dem.

Däremot finns det annan fråga, som det faktiskt måste finnas ett relativit enkelt svar på, som jag inte för ett ögonblick ens kan gissa mig till en lösning på:

Hur kan en dator, som har stått avstängd utan strömsladd och är nedkopplad från internet, veta hur mycket klockan är?


PUSS!

/Michael Skibbe





Fotnoter about hard facts


Leif GW Persson  -  Sveriges Sue Sylvester.

Gud  -  Jag förstår i och för sig inte  heller riktigt diskussionerna kring Guds existens. Jag har ju själv sett, pratat med och till och med vidrört Mattias Timander. Han finns. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror det finns ett extra litet batteri i datorn för att den inte ska glömma tiden. Sådant där platt, runt och silvrigt.

2012-10-16 @ 15:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0