031029 - rannsakan




den 7:e september upprättade jag ett manifest här i dagboken där jag lovade och bedyrade både ett och annat....hur det har gått? ja...”sådär” skulle man väl kunna säga. jag kan gå igenom punkt för punkt:


jag lovade och bedyrade:

att aldrig bli mer än måttligt full ......ja det har spruckit

att sluta röka .....har ju aldrig varit någon storrökare, men den har ändå spruckit med råge

att lägga elakheten på hyllan. ingen mer ironi, jag ska istället bli en såndär kille som får folk att utbrista ”åh vilken trevlig pojke. tänk om alla vore som honom. då skulle det inte finnas krig”. visst innebär detta att jag inte kommer vara rolig men då min nuvarande humor är så 90-tal kan jag inte anses som speciellt rolig nu heller .....ja det har ju gått JÄVLIGT bra...jag kan visserligen vidhålla att jag knappast startat några krig...men lik väl...inte ens nära att hålla

att aldrig mer komma försent ....ja *host*....nåja...I’m only human, Harry!

att alltid tala i fullständiga meningar ...jag kan inte tänka mig att jag varit särskilt nöra att hålla det

att alltid säga ”bättre än jag” före det inkorrekta ”bättre än mig” ...ja egentligen tycker jag ju att det senare ska gälla som det rätta, så därför ser jag mina civila olydnad som en insats för samhällets bästa

att lära sig spela gitarr ...har faktiskt inte ens försökt

att aldrig mer vara pank ....den har jag hållit! makalöst!



ja vad säger man? 1 av 8 är inte så tokigt. jag är nöjd med min personlighetsutveckling sedan den 7:e september!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback