040119 - inferno




jag har en desperat ångest inför framtiden. vad i hela friden ska hända med mitt liv? ingen vet. som jag känner finns det några (mycket klichéartade reds.anm.) alternativ som är troliga.

1. som ulf lundell uttrycker det: ”bygg ditt hus på säker grund / kvinna man och barn och hund / gör det enkelt / ta det lugnt / hjälp din granne att bära tungt”. vovvevillavolvo alltså. föga troligt. då måste man ju jobba. skulle antagligen lacka ur under ett bostadsrättsföreningsmöte, klippa av mig håret, rida iväg 45 mil på en häst och bosätta mig i skogen.

2. jag tar tillvara på min faktiska litterära talang och blir författare alternativt poet. flyttar till italien och gifter mig med en italienska med exoktiskt namn (eller kristina kappeilin) och dricker rödvin och har grillparty med grannarna varje dag vilket leder till en grav alkoholisering. då ägnar jag dagarna åt att röka pipa och spela schack med mina barnbarn. det som redan från början kommer stoppa denna plan är min galoppernde prestationsångest.

3. se första meningen ovan. jag kan sedan inte hantera kändisskapet och konstärslivet och super ned mig fullständigt och skriver mycket surrealistiska dikter innan jag dör som den dylan thomas jag faktiskt är.

4. jag lär mig spela gitarr och sjunga hjälpligt, köper ännu fler par jeans och t-shirts och klippkort på en bar på söder och blir sedemera singer-songwriter. jag tar livet av mig när jag märker att det inte finns någon mening med livet.

5. jag blir sportjournalist och sedemera sportkrönikör. talar för: mitt faktiska sportintresse och min faktiska sportkunskap tillsammans med min hyfsade förmåga att uttrycka mig i skrift när jag lägger manken till. talar emot: min lathet. jag lägger inte manken till.

6. jag blir filmregissör och gör i min debut i en film som är vackrare än deer hunter, coolare än pulp fiction och roligare än ben & gunnar och där soundtracket enbart består av bob dylan-material. jag vinner 10 oscars. sedan gör jag inga fler filmer utan flyttar till new york och gör en sit com som är bättre och populärare än seinfeld. hoppar dock av efter fem år och ägnar resten av mitt liv åt att göra dålig reklam-film som en ironisk grimas till jan scherman.

7. jag träffar mitt livs kärlek i sommar. vi gifter oss och skaffar två underbara barn. jag skriver lyriska kärleksdikter som blir mitt levebröd och vi lever lyckliga i alla våra dagar.





den här dagboken blev inte alls som jag hade tänkt mig. tänkte efter att ha läst jack komma fram till lite dagen efter-betonade slutsatser om livet. men en sak vet jag. det får fan vara slut med one night stands, strul osv.osv. nu börjar jakten på den sanna kärleken! önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback