050609 - well, I might look like robert ford...



...but I feel just like jesse james!




efter att ha åkt till brighton för att få träffa lite göteborgare är jag nu tillbaka från microvågsugnens mecka till staden (nåja) utan trafik, sju kilo lättare och med en kraftigt utvecklad avsmak för bussåkande. jag packade mina väskor och satte mig på bussen mot luton airport glad över att få komma hem och, nog för att det också har varit skönt att komma hem, här hemma fylls jag mest av en märklig tomhet och rastlöshet. this is what salvation must be like after a while. allt är sig på sätt och viss sig så parodiskt likt här vilket gör att de saker som faktiskt förändrats de senaste fyra och en halv månaderna märkliga att ta in. ”tiden går så fort i ett land där inget händer. det blir så platt, det blir som förgjort. men oj, oj, oj
så mycket att göra!” som vi säger i bob hund-branschen. Now I just act like I don’t remember, Mary acts like she don’t care.












maybe you want to give me kisses sweet
but only for one night with no repeat
maybe you’d go away and never call
and a taste of honey is worse than none at all

oh little girl, in that case I don’t want no part
I do believe that that would only break my heart
oh, but if you feel like loving me
if you got the notion
I second that emotion

- smokey robinson







jag glömmer aldrig karlavagnen



//brother bill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback